خبرگزاری کار ایران

فیلم‌های دختر-پسری دلواپسِ پول

مدت زمانی‌ست که فیلم‌های دختر پسری گیشه‌ چندان داغی ندارند و فروش 130 میلیون تومانی "متل‌قو" طی یک ماه‌ونیم اثباتی بر این واقعیت است. درمقابل "نهنگ عنبر" با فروش دو میلیارد تومان در یک‌ماه تصدیقی‌ست بر این‌که مردم به "نوستالژی"‌هایشان پاسخ مثبت می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در روزهای پایانی خرداد ماه؛ سینماهای کشور میزبان فیلم‌های "ایران برگر"، "رخ دیوانه"، "استراحت مطلق"، "من دیگو مارادونا هستم"، "در دنیای تو ساعت چند است؟"، "نهنگ عنبر"، "قصه‌ها"، "اسب سفید پادشاه"،  "آتیش بازی"، "متل قو"، "عشق‌وجنون" و "دریاکنار" هستند.

ساخته سامان مقدم با بازسازی صحنه‌هایی از دهه شصت و پر از حس‌های نوستالژی؛ فیلم موفقی از آب درآمده و صدرنشین این روزهای گیشه سینماست. «نهنگ عنبر» در هفته‌ای که گذشت با فروش 620 میلیون تومانی توانست فروش خود را از دو میلیارد تومان بگذراند.

«قصه‌ها" و "دردنیای تو ساعت چند است؟" در این هفته هرکدام به ترتیب 50 و 82 میلیون تومان بلیت فروختند. "من دیگو مارادونا هستم" نیز که در هفته گذشته گیشه‌ محدودی را در اختیار داشت؛ فروش چندانی نداشت و با قیاس آمار فیلم با هفته گذشته می‌توان این‌گونه مطرح کرد که در هفت روز گذشته مخاطب چندانی برای تماشای این فیلم به سالن‌ها نرفته است. "متل‌قو" نیز با فروش کلی 130 میلیون تومانی خود طی 6 هفته ثابت کرد که فیلم‌های دخترپسری دیگر مشتریان سابق خود را ندارند و فیلم هایی که با چنین ساختاری ساخته می‌شوند شکست‌شان در گیشه قطعی‌ست.

 فیلم‌های "ایران برگر" با فروش 5 میلیاردی و 300 میلیون تومانی، "رخ دیوانه"  با دو میلیارد و 920 میلیون تومانی و "استراحت مطلق" با دو میلیارد و 50 میلیون تومان به اکران خود پایان دادند.

 فیلم‌های "خداحافظی طولانی" ساخته فرزاد موتمن، "گینس" به کارگردانی محسن طنابنده، "رستاخیزِ" احمدرضا درویش، "دوران عاشقی" ساخته نیما رییسیان همچنین "عصر یخبندان" ساخته مصطفی کیایی" که در ماه مبارک رمضان قطعی شده؛ از سوم تیر ماه اکران خواهند شد.

در این ماه که با موافقت و هماهنگی صورت گرفته با نیروی انتظامی قرار است طرح اکران "افطار تا سحر" اجرا شود؛ بلیت سینماها 30 درصد ارزان خواهد شد و قیمت بلیت در سینماهای مدرن و ممتاز و پردیس‌های سینمایی  2 هزار تومان و در سینماهای درجه یک هزار تومان کاهش خواهد یافت. قیمت بلیت سینما در شهرستان‌ها نیز توسط اداره کل سینمایی تعیین خواهد شد. باید دید این رویه در زمان و بهای نمایش فیلم‌ها آیا تاثیری بر فروش فیلم‌ها خواهد داشت؟

 نام فیلم  کارگردان تهیه‌کننده  روزهای نمایش  تعداد سالن فروش تهران فروش شهرستان  فروش کل
  قصه‌ها  رخشان بنی‌اعتماد  رخشان بنی‌اعتماد  42 روز  42 سالن  620 میلیون تومان  300 میلیون تومان  920 میلیون تومان
در دنیای تو ساعت چند است؟ صفی یزدانیان علی مصفا  35 روز   29 سالن 495 میلیون تومان  107 میلیون تومان  602 میلیون تومان
من دیگو مارادونا هستم بهرام توکلی جواد نوروزبیگی 28 روز  14 سالن  400 میلیون تومان 200 میلیون تومان  600 میلیون تومان
نهنگ عنبر سامان مقدم سامان مقدم  28 روز 50 سالن  یک میلیارد و 570 میلیون تومان   450 میلیون تومان دو میلیارد و 20 میلیون تومان
اسب سفید پادشاه محمد حسین لطیفی محمدحسین لطیفی 28 روز 33 سالن  170 میلیون تومان  80 میلیون تومان 250 میلیون تومان
آتیش بازی بهمن گودرزی مرتضی شایسته 28 روز 65 سالن  420 میلیون تومان  315 میلیون تومان  735 میلیون تومان

 

کد خبر : ۲۸۴۵۴۶