خبرگزاری کار ایران

اسامی خبرنگاران بیمه شده توسط ارشاد اعلام شد

فهرست متقاضیان بیمه مطبوعات که از طریق صندوق اعتباری هنر بیمه شده‌اند از سوی این صندوق اعلام شد.

 به گزارش ایلنا، این فهرست شامل روزنامهنگاران حرفه‌ای و فعالان مطبوعاتی غیرحرفهای(آماتور) است. براساس فهرست مذکور بیمه خبرنگاران برای 833 نفر کماکان از طریق صندوق برقرار است. این افراد نامشان در سالهای گذشته از رسانههای مختلف به عنوان خبرنگار به صندوق حمایت از هنرمندان نویسندگان و روزنامهنگاران معرفی شده است.

یادآور می‌شود تعداد 22 نفر از این فهرست که از ثبت‌نام کنندگان در سایت سمان (saman-gov.ir) بوده و کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری دریافت کرده‌اند به عنوان «خبرنگار حرفه‌ای» و بقیه شامل 811 نفر بهعنوان فعال مطبوعاتی غیرحرفه‌ای (آماتور) ثبت شده‌اند.

متقاضیان تمدید این بیمه و یا کسانی که نامشان در این لیست وجود دارد و به هر دلیلی نیاز به تمدید بیمه خود نمی‌بینند تا 15 مرداد فرصت دارند با مراجعه به سایت صندوق اعتباری هنرhonarcredit.ir)  ) نسبت به تعیین تکلیف وضعیت بیمه خود اقدام نمایند. همچنین خبرنگاران غیرحرفه‌ای (آماتور) می‌توانند با تشکیل یا تکمیل پرونده خود در سایت سمان و طی فرایند مندرج در "دستورالعمل صدور کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری" نسبت به تغییر وضعیت خود اقدام نمایند.
اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی چندی پیش با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص بیمه روزنامهنگاران اعلام کرده بود: «متقاضیان بیمه علاوه بر استفاده از تسهیلات سایت بیمه سلامت، به سه شیوه می‌توانند بیمه شوند. گروه اول روزنامهنگارانی هستند که توسط  نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاههای خبری بیمه شده‌اند. گروه دوم خبرنگارانی که از کمیسیون «صدور کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری» موفق به دریافت کارت می‌شوند.

این گروه چنانچه به صورت آزاد، مشغول به فعالیت باشند و بیمه آنان از طریق رسانه ای پرداخت نشود در صورت تمایل می‌توانند از تسهیلات بیمه ای صندوق حمایت از هنرمندان نویسندگان و روزنامه نگاران استفاده کنند.

گروه سوم خبرنگارانی هستند که به‌صورت غیرحرفه‌ای (آماتور) یا پاره وقت با رسانههای مختلف همکاری می‌کنند. این افراد نیز می‌توانند با  نام‌نویسی در صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامهنگاران، درخواست بیمه کنند که بعد از بررسی و کارشناسی درخواست‌ها توسط اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی و احراز صلاحیت،  «بیمه روزنامهنگاران غیرحرفه‌ای» برایشان از طریق صندوق اعتباری هنر برقرار خواهد شد.»

اسامی خبرنگارانی که در دو گروه حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای بیمه شده‌اند را از لینک زیر می‌توانید ببینید.

اسامی خبرنگاران حرفه‌ای

اسامی خبرنگاران غیرحرفه‌ای 

کد خبر : ۲۸۴۳۹۰