خبرگزاری کار ایران

در شهر کتاب مرکزی رقم خورد؛

یک عصر خوش با کتاب‌های زرافه

مراسم رونمایی 10 عنوان کتاب خردسالان که توسط واحد کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق منتشر شده است، دوشنبه شب، 25 خرداد در شهر کتاب مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این مراسم که مخصوص کودکان 3 تا 10 ساله بود، با شعار «با کتاب خوش بگذرانیم» و با همراهی پدیدآورندگان، تصویرگران آثار و کارشناسان امور کودک برگزار شد.

قصه‌گوهای گروه ترویج کتاب‌های زرافه در این مراسم، با ارائه ماسک‌های شخصیت‌های داستان این مجموعه کتاب‌ها، کودکان را در روایت داستان شریک کردند و در انتهای مراسم نیز کودکان با خرید کتاب‌هایی که دوست داشتند، در جشن امضای کتاب‌های زرافه شرکت کردند.

در این مراسم مجموعه چهارجلدی «قصه‌های نترسناک» که توسط نازنین آیگانی نوشته و تصویرگری و برای گروه سنی خردسال منتشر شده، به خردسالان و کودکان با شیوه‌های نمایش خلاق معرفی شد. در هر کدام از قصه‌های این مجموعه، بچه‌ها از چیزی می‌ترسند و در طول داستان، راه‌های غلبه بر آن ترس را می‌آموزند. «تاریکی»، «نقاش هیولولوها»، «همه» و «ما» عناوین این مجموعه را تشکیل می‌دهند که دو عنوان آخر، درباره ترس از حضور در جمع و گم شدن بچه‌هاست.  

غیر از قصه‌های نترسناک، مجموعه سه‌جلدی «اگر به یک...» با ترجمه مژگان کلهر و امیر لعلی نیز در این مراسم رونمایی و به کودکان معرفی شد؛ کتاب‌هایی که خردسالان با خواندن آنها با چرخه نامتناهی نیازها آشنا می‌شوند.

کد خبر : ۲۸۴۰۸۴