خبرگزاری کار ایران

ماریان لاپشانسکی با ارکستر سمفونیک؛ رومئو ژولیت می‌نوازد

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۸۲۶

ماریان لاپشانسکی، پیانیست مشهور چک اسلواکی برای اجرای چهار کنسرت شامل دو رسیتال و سولیستی پیانو با ارکستر سمفونیک تهران، به ایران آمد

به گزارش ایلنا؛ ماریان لاپشانسکی برنده جایزه معروف "گوستاف مالر" و یکی از برترین نوازندگان پیانو جهان، برای  اجرای سولیستی پیانو با ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت و دو رسیتال پیانو در سالن رودکی به ایران آمد.

ماریان لاپشانسکی دوشنبه و سه‌شنبه 25و26 خرداد در سالن رودکی و روز چهارشنبه و پنچ شنبه 27و 28 خرداد به همراه ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازد. طبق برنامه‌ها ارکستر سمفونیک تهران در این برنامه اورتور رومئو ژولیت از چایکوفسکی و کنسرتو پیانو از ادوارد گریک را می‌نوازد.

ماریان لاپشانسکی سولیست پیانو یکی از مطرح‌ترین نوازنده‌های ارکستر مجلسی جمهوری چک با برخی از مشهورترین آهنگسازها و نوازنده‌های چک و اسلواکی همکاری کرده که از جمله‌ی آنها می‌توان به دنک کوسلر، بلوهلاوک و بیستریک رزوچا اشاره کرد.

او بسیاری از قطعات مهم آهنگسازان مطرح جهان چون گریک، پروکوفیف، دبوسی، راول و فرانک را در کنسرت‌ها و رپرتوارهای خود اجرا کرده است. همچنین از آهنگسازان مطرح چک و اسلواکی، که لاپشانسکی قطعات آنها را اجرا کرده می‌توان به دووراک، بارتا و جاناکک اشاره کرد.

ماریان لاپشانسکی متولد 21 اوت سال 1947 در اسلواکی است. لاپشانسکی در سال 1970 موفق به کسب رتبه در مسابقه بین‌المللی«هاردک کارلوف» شد. این سولیست پیانو در دو دهه گذشته در کشورهای بسیاری از قاره‌های اروپا، آمریکا، آسیا و افریقا اجرا داشته است. لاپشانسکی در این دو دهه با ارکسترهایی چون توکیو، برلین، درسدن، صوفیه و پراگ همکاری داشته که این آثار در قالب 12 سی دی ضبط و منتشر شده است.

این هنرمند از سال 1987عضو هیئت علمی در دانشگاه موسیقی براتیسلاوا بوده و تدریس در آکادمی موسیقی پراگ را از سال 1997 آغاز کرده است. وی سپس در سال 2001 به دانشگاه موسیقی در بانسکا بیستریکا پیوست.

علاقمندان برای تهیه بلیت کنسرت این هنرمند می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز