خبرگزاری کار ایران

حسن عابدی در گفتگو با ایلنا:

بازیگران تاجیک نمایش «نیم مرده» به ایران دعوت شدند

دبیر تخصصی جشنواره تئاتر رضوی از انتخاب بازیگران نمایش «نیم مرده» محصول مشترک ایران و تاجیکستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین عابدی به عنوان قائم‌مقام هنری مدیرکل ارشاد استان و دبیر تخصصی جشنواره تئاتر رضوی چندی پیش برای رایزنی با هنرمندان تئاتر تاجیک به همراه علی عابدی، کارگردان تئاتر به کشور تاجیکستان سفر کرد.

او درباره نتایج گفتگوهای صورت گرفته توضیح داد: هفت خرداد ماه از سوی جشنواره تئاتر رضوی مامور سفر به کشور تاجیکستان و انجام رایزنی‌ برای همکاری با هنرمندان این کشور شدیم. در جریان این سفر بازیگرانی را زیر نظر گرفتیم و فیلم بعضی اجراها را برای انتخاب هنرمندان با استعداد مشاهد کردیم.

عابدی افزود: به این ترتیب سه بازیگر برای همکاری با نمایش مشترکی که قرار است تولید شود انتخاب شدند. «قربان صابر» که سال 89 تندیس و دیپلم افتخار بازیگری را از بخش بین‌الملل جنشواره تئاتر فجر دریافت کرد. «ترزا زاور بیکوا» بازیگر تئاتر و دانش‌ آموخته مدرسه مایکوفسکی کشور روسیه که در کشورهای کانادا و پرتغال روی صحنه رفته و «سارا صابر» فرزند قربان صابر که بازیگر با استعداد و کاگردان تلویزیونی است.

دبیر تخصصی جشنواره تئاتر رضوی درباره زمان سفر این گروه به ایران اظهار کرد: 14 تیر ماه زمان حضور این هنرمندان در ایران است و سپس تا زمان اجرا در جشنواره تئاتر رضوی و سفر به استان گیلان همراه با سه بازیگر ایرانی تمرین می‌کنند.

 او تصریح کرد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته «برزویه عبدالرزاق» کارگردان شناخته شده تئاتر تاجیک که سابقه تدریس در دانشگاه‌های بیشکک، آلماتی و مسکو را در کارنامه دارد نیز برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی به ایران دعوت شده است.

عابدی گفت: این هنرمندان با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه به کشور سفر می‌کنند تا با همراهی هنرمندان ایرانی نمایش «نیم مرده» محصول مشترک ایران و تاجیکستان را روی صحنه ببرند.

کد خبر : ۲۸۲۴۹۲