خبرگزاری کار ایران

قدردانی شاگردان هانیبال الخاص در هشتادو پنج سالگی نقاش

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۲۴۶

نمایشگاه آثار شاگردان هانیبال الخاص در سال گشت هشتادو پنج سالگی تولدش در نگارخانه لاله برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ نمایشگاه آثار شاگردان هانیبال الخاص با همکاری فرزند ایشان بونا الخاص، انجمن نقاشان ایران و نشر نظر برگزار می‌شود و هدف از آن زنده نگه داشتن یاد ایشان و تقدیر از زحمات و کوشش فرهنگی هنری وی به ویژه در امر آموزش هنر است.

الخاص علاوه بر فعالیت مستمر در حوزه نقاشی، تا آخرین روزهای حیات خویش در حوزه ادبیات و نقد نیز فعال بود.

این اولین نمایشگاه گروهی پس از درگذشت الخاص است که طیف گوناگونی از شاگردانش را دربرمی‌گیرد. شاگردان و دو ستانی که نه تنها امروز خود هنرمندان برجسته‌ای هستند، بلکه سهم به‌سزایی در آموزش طراحی و نقاشی ایران دارند. در این رویداد آثار بیش از 60 هنرمند ارائه می‌شود. برخی از هنرمندان شرکت کننده در این رویداد عبارتنداز: رضا بانگیز، بهرام دبیری، رزیتا شرف‌جهان، ترانه صادقیان، نیلوفر قادری‌نژاد، احمد وکیلی، علی ندایی، ناصر محمدی، مسعود سعدالدین، کتایون مقدم، هادی ضیاءالدینی و حامد صحیحی.

نمایشگاه شاگردان هانیبال الخاص فرصتی است برای هنرشناسان و تحلیل‌گران تا جریانی را که او در آن موثر بوده شناسایی کنند و نگذارند او  و این جریان از حافظه تاریخی فرهنگ و هنر کشور پاک شود.

آیین گشایش نمایشگاه جمعه 22 خرداد ساعت 16 تا 20 در نگارخانه لاله برگزار می‌شود و نمایشگاه تا 31 خرداد غیر از ایام تعطیل 19 ادامه دارد. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز