خبرگزاری کار ایران

آثاری از هوشنگ ابتهاج و فروغ فرخزاد در آلبوم "پنجره بگشای"

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۷۵۲

آلبوم موسیقی پنجره بگشای با صدای وحید عسکریان از سوی موسسه‌ی سی لحن باربد، پس از مدت‌ها وارد فروشگاه‌های معتبر عرضه‌ی محصولات فرهنگی و شهر کتاب‌ها شد.

به گزارش ایلنا؛ در این اثر که براساس اشعاری از شاعران نوپرداز و نواندیش شکل گرفته، آثاری از هوشنگ ابتهاج، فروغ فرخزاد، حسن هنرمندی و ... گنجانده شده است.

پنجره بگشای روی نغماتی از پیمان خازنی و در قالب موسیقی ارکسترال تدوین شده که علاوه بر برخورداری و بهره‌مندی از شاخصه‌های موسیقی ملی، سعی دارد از تازگی‌های شعر امروز به نفع موسیقی‌ای نو و تازه بهره ببرد.

در این آلبوم که یکی از آخرین هنرمندی‌های زنده یاد خورشیدفر (نوازنده کنترباس) است، قطعات پنجره بگشای، آی عشق، خاموشی، ساز و آواز و ناآشنا گنجانده شده است.

نوازندگان این آلبوم عبارتند از: میثم مروستی، میلاد عالمی، پدرام فریوسفی، عماد نکویی(ویولن و آلتو)، آتنا اشتیاقی و مهرداد عالمی(ویولنسل)، علیرضا خورشیدفر(کنتر باس)، پیام سوری(پیانو)، سهراب بابکی و احسان پوریان زاده(فلوت)، رابعه زند(قانون و چنگ ارجان)، شایان یزدی زاده و حمید یوسفی(تنبک). این اثر در استودیو آوای هنر و توسط پیام سوری، ضبط و میکس و مسترینگ شده است.

وحید عسکریان متولد 1336 تهران است و موسیقی آوازی را از سال 1362 آغاز کرده و محضر بسیاری از بزرگان موسیقی ازجمله زنده‌یادان علی اصغر بهاری، احمد ابراهیمی و همچنین شهرام ناظری، نصرالله ناصح‌پور و رامبد صدیف را درک کرده است. وی هم‌اکنون مشغول تدریس موسیقی آوازی به نسل بعدی است و شاگردان بسیاری را تربیت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز