خبرگزاری کار ایران

روایتی از یک جاسوس انگلیسی در ملی شدن صنعت نفت در کتابفروشی‌ها

رمان «صدای سروش» نوشته‌ی فرهاد کشوری که در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب رونمایی شده بود؛ این هفته روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت.

فرهاد کشوری (نویسنده) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ ضمن اعلام این خبر گفت: «صدای سروش» در حقیقت داستان یک جاسوس انگلیسی است که در بحبوحه نهضت ملی شدن صنعت نفت بین بختیاری‌ها می‌رود و در مسجد سلیمان تحرکاتی را در ضدیت با دکتر مصدق پایه‌ریزی می‌کند. به دلیل ظاهری هم که با عصا، کلاه و ریش برای خود ساخته مردم به چشم یک قدیس به او نگاه می‌کنند و به راحتی حرف‌هایش را می‌پذیرند.

این نویسنده؛ داستان بلند «کشتی طوفان‌زده» را نیز آماده‌ی چاپ دارد که احتمالا در تابستان توسط نشر چشمه به کتابفروشی‌ها وارد می‌شود. داستان «کشتی طوفان‌زده» تجربه‌های زندگی خود نویسنده از کار در جزیره‌ی خارک و همزیسیتی با افراد مختلف در یک خوابگاه است.

کشوری درباره‌ی «کشتی طوفان‌زده» بیان کرد: بخشی از این کتاب جدا از روند و سیر داستانی سعی دارد به نوعی تاریخچه‌ی خارک را بیان کند. من خودم دو سال در جزیره خارک کار می‌کردم و شخصا تجربه‌ی زندگی به اصطلاح پروژه‌ای و خوابگاهی را دارم. این داستان‌ هم به نوعی روایتی از زندگی آن‌هایی است که دور از خانه و در خابگاه روزگار می‌گذرانند. در کنار روایت زندگی این افراد بخشی از تاریخ جریزه‌ی خارک هم در داستان «کشتی طوفان‌زده» برای خواننده بیان می‌شود.

خالق «بوی خوش آویشن» همچنین قرار است رمانی به‌نام «مریخی» را برای پیگیری مراحل دریافت مجوز به نشر نیماژ بسپرد اما چون در سال جاری این دو داستان را به سرانجام رسانده؛ ترجیح می‌دهد انتشار «مریخی» آخر امسال یا اوایل سال آینده اتفاق بیفتد.

کد خبر : ۲۸۱۲۲۹