خبرگزاری کار ایران

اولین ضبط حرفه‌ای ارکستر سمفونیک تهران

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۲۲۳

ارکستر سمفونیک تهران در تالار رودکی شروع به ضبط سمفونی 9 دوژاک کرده تا برای ارائه به محافل مختلف بین المللی آماده باشد.

به گزارش ایلنا؛ علی رهبری(مدیر  هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران) گفت: از این هفته اتفاقی در ارکستر می‌افتد که در تاریخ موسیقی ارکستر سمفونیک تهران بی‌سابقه و برای اولین بار است.

وی ادامه داد: موسسه ناکسوس آلمان که من با بیش از 250 آلبوم را در آن ضبط و رهبری کرده‌ام، علاقمند شده با ارکستر سمفونیک تهران همکاری نزدیک داشته باشد.

رهبری تصریح کرد: متاسفانه ارکستر سمفونیک تهران حتی یک ضبط استودیویی حرفه‌ای برای عرضه نداشت به همین دلیل دو روز پیش در تالار رودکی شروع به ضبط سمفونی 9 دوژاک کردیم تا برای ارائه به محافل مختلف بین‌المللی آماده کنیم. ما از ماه مهر تصمیم به ضبط آثار آهنگسازان ایرانی داریم.

وی عنوان کرد: آرزوی من شخصا از 40 سال پیش این بوده که قطعات با ارزش آهنگسازان ایرانی را به بازار بین المللی عرضه کنم. 35 سال پیش در شهر نورنبرگ آلمان با 6 آهنگساز ایرانی آن را شروع کردم و تاکنون تنها آثاری هستند که در سراسر جهان پخش شدند ولی حالا تصمیم دارم این کار را به‌طور مرتب بار ارکستر خودمان انجام بدهم.

رهبری در انتها خاطرنشان کرد: به زودی شورایی بی‌طرف تشکیل خواهیم داد تا قطعات تمام آهنگسازان ایرانی چه جوان، چه پیشکسوت و چه گمنام جلوی ارکستر سمفونیک تهران به‌صورت قرعه‌کشی بدون توجه به سن، نام و رزومه انتخاب و شماره‌گذاری کنیم و این شماره‌ها را نه تنها در کنسرت‌ها اجرا کرده بلکه به‌صورت حرفه‌ای استودیویی ضبط کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز