خبرگزاری کار ایران

با حکم مهدی شفیعی؛

مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی منصوب شد

مدیرکل هنرهای نمایشی، طی حکمی مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی را منصوب کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی طی حکمی مهرداد رایانی مخصوص را به عنوان مدیر امور بین‌الملل اداره کل منصوب کرد.

در این حکم آمده است: «آن‌چه در تئاتر کشور رخ می­دهد مجموعه‌ای ارزشمند از مضامین و شیوه‌های گوناگون نمایشی است که معرفی و عرضه حتی بخشی از این سرمایه گران‌بها در بسیاری از موارد باعث حیرت هنرمندان جهان شده است، همچنان‌که در رویدادهای بین­المللی، خلاقیت و توان هنرمند ایرانی بارها تشویق و تکریم مجامع هنری و صاحب‌نظران نمایش جهان را در پی داشته است.

از این رو معرفی داشته­ها و توانمندی­های هنر و هنرمند ایرانی در چارچوب دیپلماسی فرهنگی کشور در شرایط حاضر، امری ضروری است و بی گمان ایجاد یک ساختار درست و پویا در ارتباط متقابل تئاتر ایران و جهان می­تواند دریچه روشنی باشد بر درخشش هرچه بیشتر نام و نشان ایران اسلامی در مجامع معتبر هنری جهان.

نظر به تعهد و تخصص جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «مدیر امور بین الملل» منصوب می‌شوید.

امید که با بهره‌گیری از ظرفیت‌­های اداره کل هنرهای نمایشی و نهادهای مرتبط و همراهی هنرمندان گرانقدر، در زمینه‌سازی معرفی تئاتر کشورمان به جهان، حضور شایسته در مجامع بین‌المللی تئاتر، تبادل سازنده و مثمر ثمر آثار نمایشی و دانش نوین هنر نمایش میان تئاتر ایران و سایر کشورهای جهان موفق و سربلند باشید.»

مهرداد رایانی مخصوص، متولد 1349 دانش آموخته کارشناسی ادبیات نمایشی، کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر و دکترای مطالعات تئاتر با گرایش کارگردانی از دانشگاه منچستر انگلستان است.

چاپ 14 عنوان کتاب (نمایشنامه و آثار نظری)، نگارش 26 نمایشنامه، کارگردانی 18 نمایش و اجرای 8 نمایش در مجامع بین المللی از فعالیت های وی در حوزه تئاتر محسوب می شود.

مدیریت دفتر پژوهش و انتشارات مرکز هنرهای نمایشی، ریاست تئاترشهر، مسئول تله‌تئاترهای شبکه‌ی چهار سیما، معاون دپارتمان آموزشی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دبیری نخستین جشنواره‌ی سراسری تئاتر ماه، دبیری و سردبیری نشریات گوناگونِ تئاتری (صحنه، نمایش، هنر هفته و...) و عضویت در هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های تئاتر در کشور از دیگر فعالیت های رایانی است.

او هم اکنون عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است.

کد خبر : ۲۸۱۰۲۲