خبرگزاری کار ایران

عسگرپور: مسئولان باید از تجربه تعطیلی خانه سینما درس بگیرند

عسگرپور با اشاره به اظهارنظر بعضی از سینماگران که خانه سینما را متهم به سیاسی‌کاری می‌کردند؛ گفت: تصور دوستان این است که وقتی از دیوار خانه‌سینما بالا آمدند و وارد حیاط شدند؛ ما باید پیش همان کسانی می‌رفتیم که این کار را انجام داده بودند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی عسگرپور(مدیرعامل پیشین خانه سینما) شب گذشته(یکشنبه 3 خرداد) در مراسم تودیع و معارفه هیات مدیره قبلی و جدید این خانه گفت: درس گرفتن از تعطیلی خانه سینما را به دو صورت می‌توان استفاده کرد. بخشی از آن به خانواده سینما برمی‌گردد که این درایت در آن‌ها وجود داشت و قوی‌تر هم شد. بنابراین نگران این بخش نیستم.

وی ادامه داد: مهم این است که مسئولان کشور در حوزه‌های مختلف از این تجربه درس بگیرند. همچنان‌که در جلسه با مسئولان بارها گفته‌ام امروزه وضعیتی نیست که گله‌گذاری و نقد از دولت قبل سخت باشد. البته در دولت قبل  شرایط ما مانند این بود که در حیاطی شلاق بخوریم و در این وضعیت عده‌ای از پنجره به ما می‌نگریستند و عده دیگری سرشان را پایین انداخته بودند لذا  نگرانی بزرگ من این است که چه تضمینی وجود دارد این اتفاقات دوباره پیش نیاید.

 عسگرپور با اشاره به اظهارنظر بعضی از سینماگران که خانه سینما را متهم به سیاسی کاری می‌کردند؛ گفت: تصور این دوستان این  است که وقتی از دیوار خانه سینما  بالا آمدند و وارد حیاط شدند ما باید پیش همان کسانی می‌رفتیم که این کار را انجام داده بودند.

وی ادامه داد:  خانه سینما فعالیت‌های زیادی در حوزه معیشتی هم داشت اما این کارها تحت تاثیر قیل و قال‌ها گم شد. البته قرار است من و فرهاد توحیدی رییس هیات مدیره قبلی کتابی درباره تجربیات خود از تعطیلی خانه سینما بنویسیم.

عسگرپور با اشاره به انتصاب به‌جای رضا میرکریمی افزود: هیات مدیره فعلی بهترین انتخاب ممکن را داشت چراکه آقای میرکریمی در حوزه‌های مختلف توانایی بسیار دارد و بنده هم کاملا آماده هرگونه همکاری با ایشان هستم.

 محمد سریر نیز طی سخنانی گفت: دوره‌ای که آقای عسگرپور؛ مدیرعامل شد من بسیار ناراحت شدم چون ایشان را خیلی جدی می‌دیدم و حس می‌کردم از بالا به قضایا نگاه می‌کند اما در این چند سال بسیار از ایشان آموختم چون اگر ایشان راه‌های دیالوگ را نمی‌دانست نمی‌توانستیم از بحران نجات پیدا کنیم و به ایمنی برسیم. ما یک تجربه بزرگ پیدا کردیم و آن اینکه با همکاری یکدیگر می‌توان جهان را گرفت.

کمال تبریزی؛ رئیس کانون کارگردانان نیز گفت: حسی که در دوره گذشته وجود داشت که مهم‌ترین وجه موفقیت و پیروزی ما هم بود این است که اگر همه متحد باشیم حتی توپ هم نمی‌تواند خانه سینما را تکان بدهد و اگر این همدلی وجود داشته باشد؛ حتما پیروزی‌های گذشته را تکرار می‌کنیم و هیچ اتفاقی تهدیدمان نمی‌کند.

تبریزی افزود: یکی از دلایلی تعطیلی خانه سینما انشقاق بعضی از سینماگران بود که ساز ناکوک زدند وگرنه کسی نمی‌توانست در خانه سینما را ببندد.

 فرهادتوحیدی نیز با ابراز تاسف از درگذشت محمدرضا مقدسیان؛ مستندساز که امروز مراسم تشییع جنازه‌اش در خانه سینما برگزار شد؛ گفت: امروز هم روز بدی است چون مقدسیان رفت و هم روز خوبی است چون کنار هم هستیم اما  اگر بسیاری از افراد نبودند اتفاقات خانه سینما نمی‌افتاد ما یک نیمه پنهان داشتیم که در تمام این مدت رنج و عذاب کشیدند و آن نیمه همسران ما بودند. توحیدی سپس تقدیرنامه‌اش را به همسرش هما اهدا کرد.

وی همچنین از تمام کارکنان خانه سینما، وکیل این خانه و محمد حیدری که در سایه ایوبی کمک‌های بسیاری به خانه سینما کرده؛ قدردانی کرد.

در ادامه این برنامه، انجمن منتقدان و نویسندگان، انجمن چهره‌پردازان، انجمن مدیران تولید، بنیاد سینمایی فارابی و انجمن بازیگران از محمدمهدی عسگرپور تقدیر کردند.

کد خبر : ۲۷۹۳۵۶