خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد:

بارقه‌های امید برای بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران که سال‌هاست فعالیت آن متوقف شده؛ شاید در آینده‌ای نزدیک فعالیت صنفی خود را دوباره آغاز کند.

محمدرضا مقیسه(عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به اینکه امیدهای تازه‌ای برای حل مشکل انجمن صنفی بوجود آمده است؛ گفت: اعضای انجمن پیگیر بازگشایی آن بودند و در بهمن ماه ۹۳ نامه‌ای به حسن روحانی(رئیس‌جمهور) ارسال شد و رئیس‌جمهور نیز با دستور بررسی و کمک به بازگشایی انجمن، نامه‌ را به علی ربیعی(وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی) ارسال کردند.

وی ادامه داد: وزیر کار نیز قول همکاری داد و در نشستی که ما با ایشان پیش از نوروز ۹۴ برگزار کردیم؛ قول همکاری و مساعدت برای حل مشکل را دادند و ما نیز در سال جدید پیگیر حل این مشکلات هستیم.

مقیسه با اشاره به اینکه قرار است انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در خدمت روزنامه‌نگاران باشد؛ گفت: بعد از آنکه وزارت اطلاعات شکایت خود را پس گرفت؛ محسنی اژه‌ای که پیش از این دادستان کل کشور بود و هم اکنون معاون اول قوه قضاییه است؛ اعلام کرد: اگر این انجمن کار سیاسی نکند؛ می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران فقط قصد دارد کار صنفی انجام بدهد و هرگز نمی‌خواهد کار سیاسی بکند. انجمن صرفا می‌خواهد در خدمت روزنامه‌نگاران باشد؛ از این‌رو رایزنی‌های خود را برای بازگشایی دوباره آغاز کرده است.

وی ادامه داد: درحال پیگیری هستیم تا بعداز رفع مشکل و مساعد شدن شرایط؛ انجمن فعالیت خود را آغاز کند و مجمع عمومی آن با دعوت از اعضا برگزار شود.

کد خبر : ۲۷۸۴۸۱