خبرگزاری کار ایران

نمایش "خانه و کلید" در "کن"

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۸۲۷

فیلم کوتاه «خانه و کلید» به کارگردانی «شوان عطوف» در بخش غیررقابتی «شورت فیلم کورنر» در شصت و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» فرانسه حضور می‌یابد.

به گزارش ایلنا؛ فیلم کوتاه داستانی «خانه و کلید» (مال و کلیل) Home And Key به کارگردانی «شوان عطوف» و با حضور هنرمند اقلیم کردستان و عراق، محصول اداره سینمای شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق و تهیه شده توسط کمپانی «آی لوف فیلم» در اقلیم کردستان و کشور انگلستان، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، در بخش غیررقابتی «شورت فیلم کورنر» Short Film Corner در شصت و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» فرانسه به نمایش درمی‌آید.

«شورت فیلم کرنر» بخش غیررقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم کن است که هدف از تأسیس آن شناسایی استعدادهای جوان، برگزاری ورک شاپ‌های فیلمسازی با حضور سینماگران شناخته شده، بازاریابی فیلم‌های کوتاه و تأمین سرمایه برای پروژه‌های آینده این فیلمسازان است.

شصت و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» با حضور آثار سینماگران مطرح و ستاره‌های سرشناس سینمای جهان، در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی ازجمله؛ بخش «رقابتی اصلی»، بخش رقابتی «نوعی نگاه»، بخش رقابتی «هفته منتقدان»، بخش رقابتی «سینه فونداسیون» و بخش «فیلم کوتاه»، بخش غیررقابتی «فیلم‌های کلاسیک»، بخش «یکصدمین سالگرد تولد اینگرید برگمن» بازیگر سرشناس تاریخ سینما، بخش «سینمای جهان در کن» و چندین بخش دیگر و همچنین بزرگداشت چندین سینماگر سرشناس جهان، از جمله؛ اعطای جایزه نخل طلای افتخاری به «آنیس واردا» کارگردان بازیگر، عکاس و نویسنده فرانسوی، اعطای جایزه کالسکه طلایی به «جیا ژانگ‌که» کارگردان چینی و بخش تقدیر از «مانوئل دی الویرا» کارگردان پرتغالی در روزهای 24 اردیبهشت ماه جاری تا 3 خرداد ماه (14 تا 24 می 2015) در شهر بندری کن در جنوب کشور فرانسه برگزار می‌شود.

«خانه و کلید» که تاکنون در جشنواره‌های مختلفی در سطح دنیا به نمایش درآمده و 10 جایزه جهانی را از آن خود کرده است؛ در آخرین حضور بین‌المللی خود، در بخش رقابتی «اجتماعی» در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه فیلم» در ایتالیا روی پرده رفت و از طرف هیئت داوران این جشنواره، جایزه بهترین فیلم به «شوان عطوف» کارگردان آن به نمایندگی از سینمای اقلیم کردستان اهدا شد.

این جشنواره در سه بخش رقابتی «اجتماعی»، «انیمیشن» و «آزاد» در روزهای 5 تا 7 فروردین ماه امسال (25 تا 28 مارس 2015) در تالار هنر در شهر رم ایتالیا برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز