خبرگزاری کار ایران

«دشت جنون» با صدای علی زندوکیلی منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۵۰۱

آلبوم «دشت جنون» اولین اثر امیر حمزه حسینی به خوانندگی علی زند وکیلی توسط موسسه فرهنگی و هنری ایرانگام روانه بازار موسیقی کشور شد.

به گزارش ایلنا؛ امیر حمزه حسینی(نوازنده تنبور و آهنگساز) با اعلام این خبر گفت: این آلبوم به عنوان اولین اثر از اینجانب، متشکل از فضاهای حسی و حال و هوای بارز موسیقی مقامی بوده که بر اشعاری از سعدی، مولانا، حافظ و زنده یاد سید خلیل عالی نژاد ساخته شده، با صدای علی زند وکیلی به ضبط رسیده و به تازگی روانه بازار موسیقی شده است.

وی افزود: قطعه «دشت جنون» یکی از قطعات بی کلام این آلبوم است که دارای فضایی مقامی‌ست.

حسینی درباره قطعات آلبوم تازه خود ادامه داد: قطعات «درطلب عشق» (شعر از سیدخلیل عالی نژاد)، «دشت جنون» (بی کلام)، «دلدار» (شعر از مغربی)، «مقام گله و دره»، «لاله رخان» (شعر ازسعدی)، «وصل و لقاء» (شعر از مولانا)، «گشایش» (بی کلام)، «تکنوازی تنبور» (اصفهان قدیم) و چشم سیاه (شعر از حافظ) ترکیب موسیقایی این آلبوم را شکل می دهند.

این آهنگساز، نوازندگان و همسرایان آلبوم «دشت جنون» را به این شرح معرفی کرد: رشید کاکاوند (کوزه و دهل)، حسین رضایی نیا (دف)، مصباح قمصری (کوزه)، سید شاهرخ حسینی (تنبور)، مظفر منصوریان (تنبور) و اینجانب با نوازندگی و تکنوازی تنبورو بم تنبور به اجرای قطعات پرداخته‌ایم و فرشاد حقیقی، زهره قلی پور و بابک ابراهیم خواه (همسرایان) آواز زندوکیلی را همراهی کرده‌اند.

 امیرحمزه حسینی، مقام‌دان، آهنگساز و نوازنده تنبور اهل صحنه کرمانشاه است. او از سال ۱۳۷۷ نوازندگی تنبور را آغاز کرده و تحقیق و پژوهش فراوان در گردآوری مقام‌های حوزه صحنه و گوران داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز