خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

آخرین وضعیت اکران دو فیلم «نهنگ عنبر» و «مردن به وقت شهریور»

فیلم سینمایی مردن به وقت شهریور به کارگردانی هاتف علیمردانی قرار بود از روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت در سینماهای تهران به سرگروهی سینما ماندانا اکران شود اما اکران آن به تعویق افتاد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پخش کننده فیلم تنها توانسته با دو سینما برای اکران کامل «مردن به وقت شهریور» به توافق برسد و بقیه سینما‌ها حاضر شدند فیلم را به صورت تک سانس و چرخشی اکران کنند به همین دلیل شکوفافیلم قید اکران فیلم را زده است.

غلامرضا فرجی(سخنگوی شورای صنفی نمایش) درباره این تصمیم پخش کننده فیلم مردن به وقت شهریور گفت: قرارداد اکران این فیلم ثبت شده است و حتی پخش حوزه هنری نیز دو سینما را در اختیار این فیلم قرار داد و اگر پخش کننده نمی‌خواست فیلم را اکران کند چرا قرارداد فیلم را ثبت کرد.

 وی ادامه داد: در جلسه هفته آینده شورای صنفی نمایش این مسئله بررسی می‌شود و اگر پخش کننده همچنان تمایل به اکران فیلم داشته باشد می‌تواند فیلم را اکران کند اما یک هفته از زمان اکران خودش را از دست می‌دهد در غیر این صورت تصمیم جدیدی گرفته می‌شود و فیلم دیگری جایگزین می‌شود.

وی همچنین درباره اکران فیلم نهنگ عنبر گفت: در جلسه هفته آینده شورا درباره اکران این فیلم تصمیم‌گیری می‌شود و احتمال دارد این فیلم هفته آنده اکران شود.

کد خبر : ۲۷۷۱۸۷