خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هنرهای تجسمی؛ درگذشت عکاس پیشکسوت را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۰۰۲

مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در پیامی درگذشت غلامحسین ملک عراقی، عکاس پیشکسوت را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، مجید ملانوروزی(مدیرکل هنرهای تجسمی) در متن پیام خود برای درگذشت غلامحسین ملک عراقی نوشته است: ملک عراقی از عکاسانی است که چند دهه در حوزه های گوناگون طبیعت، میراث فرهنگی، مطبوعات، سیاسی و اجتماعی و ... عکاسی کرده و آثاری ارزشمند تولید کرده است.

در پیام ملانوروزی آمده: ملک عراقی بسیاری از رویدادها و رخدادهای تاریخ معاصر را از دریچه دوربین خود ثبت کرده و تصاویری از کشور  و جامعه ما در دهه‌های معاصر ارائه می‌کند.

در پایان پیام مدیرکل هنرهای تجسمی آمده: ضایعه درگذشت این عکاس پیشکسوت را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری و علاقه‌مندان هنر تسلیت می‌گویم و برای ایشان علو درجات را از خداوند متعال خواستارم.

غلامحسین ملک عراقی؛ متولد سال ۱۳۰۴ در تهران مدت‌ها از بیماری ریوی در رنج بود. این هنرمند از سال ۱۳۲۴ به عکاسی مشغول و تا چهار سال پیش همچنان دوربین خود را زمین نگذاشته بود.

عکاس ایران ایر، شهرداری و مطبوعات کشور ازجمله فعالیت‌های این هنرمند محسوب می‌شوند که بخشی از این آثار در چند جلد کتاب به چاپ رسیده است. یکی از نکات مهم درباره ملک عراقی آرشیو منحصر به فرد از عکس‌های شخصیت‌های قدیمی، هنرمندان و همچنین شهرها و اتفاقات سال‌های دور است که در خانه‌اش از آنها نگهداری می‌کرد.

ملک عراقی ظهر روز گذشته، سه‌شنبه (22 اردیبشهت ماه) از دنیا رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز