خبرگزاری کار ایران

مسعود کیمیایی:

هستم تا فیلم دیگری را شروع کنم

ضیافت پنجمین جشنواره فیلم شهر با تکریم مسعود کیمایی، مرتضی احمدی، رسول ملاقلی‌پورچهارشنبه ۱۶ اردیبهشت در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سیاوش حقیقی دبیرپنجمین جشنواره فیلم شهر ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: از اینکه اینجا همه دوستان سینماگر و همه همکاران خودم را در عرصه هنرصنعت سینما دور هم می‌بینم بسیار خوشحالم. ممنونم ازاینکه دستی که به سوی شما دراز کردیم را به گرمی فشردید و کمک‌مان کردید تا بتوانیم جشنواره فیلم شهر را برگزار کنیم. من به همه شما خوشآمد می‌گویم.

صلاحی(رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) نیز طی سخنانی گفت: وظیفه ما این است زیر این پرچم برآمده از غیرت ایرانی وکسانی که در طول سالهای سال زحمت کشیدند تا کشور را حفظ کنند در همه عرصه‌های هنری خدمت کنیم تا این تمدن بیش از هفت هزار ساله درجلوه‌های فرهنگی وهنری در تمام دنیا و منطقه بروز و گسترش پیدا کند و قطعا حرف‌های گفتنی زیادی برای مردم دنیا و منطقه داریم و کم و بیش هم گفته شده ولی وقتی در جلوه هنر بروز و ظهور پیدا کند بهتر دیده و شنیده می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه جشنواره فیلم شهر در چند روز آینده برای شما سینماگران محترم، علاقمندان سینما و مهمانان خارجی که به کشورمان می‌آیند برگزار می‌شود متعلق به همه شماست، خاطرنشان کرد: همه هنر‌ها مکمل یکدیگر هستندتا هویت تاریخی کشور را ضمن حفظ کردن سینه به سینه و چهره به چهره به نسل‌های بعد انتقال دهند؛ تا نسل بعد، از این هنر‌ها هم استفاده کند و هم به آن افتخار وهم آن را به نسل بعدی بسپارد.

وی اضافه کرد: تصمیم گرفته شد همه هنرمندان در رشته‌های مختلف در یک چنین شب‌هایی گرد هم بیایند. از هنرمندان مکتب آواز که بزرگانشان تعدادی از آن‌ها به نمایندگی ازدیگران در این جمع حضور دارند تا هنرخط و نقاشی و شعر؛ از برجستگان سینما جناب آقای مسعود کیمیایی و سایر هنرمندان و بازیگران که جمع ما را تکمیل کردند و این جمع گرم را تشکیل دادند تشکر می‌کنم.

صلاحی اظهار داشت: یک چنین جمع گرم و دورهم بودن محاسن بیشماری دارد. اینکه چقدر قدرت و انرژی به واسطه این گردهمایی به ما داده می‌شود. به غیر از جشنواره فیلم شهر، جشنواره ارتقاء محصولات فرهنگی و هنری را هم برگزار می‌کنیم. از این دست جشنواره‌ها که هنر ایرانیان را به رخ جهانیان بکشد و هم در معرض دید همه مردم ایران علی الخصوص جوانان قرار گیرد تا هویت ایرانی خود را بشناسند، از این پس بیشتر برگزار می‌کنیم.

وی بااشاره به لزوم چنین گردهمایی‌ها و نشست‌هایی گفت: هنر ما در سازمان و شما فعالان سینما این است که جوانان را زیر پرچم سه رنگ ایران جمع کنیم برای خدمت به مردم شریف ایران. از جناب آقای احسانی مدیر شبکه اول و جناب علیرضا تابش مدیربنیاد سینمایی فارابی به خاطر حضورشان در این مراسم تشکر می‌کنم.

در این مراسم از پوستر نکوداشت مرحوم رسول ملاقلی‌پور با حضور پسرش علی ملاقلی‌پور رونمایی شد.

علی ملاقلی‌پور طی سخنان کوتاهی گفت: تشکر می‌کنم جشنواره شهر یادی از پدر کردو با توجه به اینکه پدرهم ساخت فیلم‌های شهری و هم فیلم‌هایی مرتبط با آزادسازی خرمشهر و آثار جنگی را در کارنامه خود دارد این بزرگداشت را نیکو می‌بینم. بسیار خوشحالم که این بهانه‌ای شد تا یادی از رسول ملاقلی‌پور شود. در بخش دیگری از برنامه از پوس‌تر بزرگداشت مسعود کیمیایی رونمایی شد. رونمایی پوس‌تر این سینماگر برجسته حوزه فیلم‌های اجتماعی و شهری ایران با حضور خودشان و با همراهی دکترصلاحی، محمد حیدری، اصغر همت، سیاوش حقیقی صورت گرفت.

مسعود کیمیایی نیز بعد از رونمایی از پوستر بزرگداشتش گفت: احساس شعف می‌کنم از اینکه در این جشنواره  شرکت دارم. لطف کردند که یاد من بودند. ممنونم از شما.  هستم تا فیلم بسازم و قصد دارم فیلم دیگری را شروع کنم واین مراسم باعث می‌شود تا در خود قوت را حس کنم.

 همچنین در این مراسم  با اهدای یک تابلو نفیس از رضا داد دبیر سابق جشنواره فیلم شهر تقدیر شد.

کد خبر : ۲۷۵۵۹۳