خبرگزاری کار ایران

با اجرای سمفونی ۹ بتهوون توسط ارکستر سمفونیکملی ایران؛

محمدرضا شجریان از علی رهبری تشکر کرد/فیلم

شب گذشته (9 اردیبهشت) اولین اجرای سمفونی 9 بتهوون برای مردم توسط ارکستر سمفونیک ملی ایران برگزار شد. در این اجرا محمدرضا شجریان نیز به عنوان میهمان حضور یافت.

به گزارش ایلنا؛ ارکستر سمفونیک ملی ایران با مدیریت هنری علی رهبری که در روز ۲۵ اسفندماه سال گذشته با نواختن سمفونی شماره ۹ بتهوون در حضور مقامات،‌ ناظران، سفرا و مهمانان خارجی کار خود را آغاز کرده بود، پس از اجرای سرناد چایکوفسکی و سمفونی 5 بتهوون؛ دومین اجرای عمومی ارکستر را با عنوان ” سمفونی شماره ۹ بتهوون برای همه مردم ”  را در تالار وحدت روی صحنه برد.

این اجرا که با استقبال پرشور مخاطبان مواجه شد، میزبان محمدرضا شجریان، بهرام جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی و حمیدرضا نوربخش بود. ”سمفونی شماره ۹ بتهوون”؛  ۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه ، ساعت ۲۱:۳۰ توسط ارکستر سمفونیک ملی ایران در تالار وحدت نواخته می‌شود و علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

محمدرضا شجریان در پایان درباره اجرای ارکستر گفت: اجرای ارکستر سمفونیک ملی ایران اجرایی فوق‌العاده بود. به اعضای ارکستر تبریک می‌گویم که در زیر سایه علی رهبری اجرای زیبایی داشتند و از جناب رهبری تشکر می‌کنم که پذیرفتند در وطن و با جوانان خودمان کار کنند.

کد خبر : ۲۷۴۲۲۵