خبرگزاری کار ایران

برنامه تازه معاون هنری ارشاد:

تشکیل سازمان بزرگ ارکسترها زیر نظر بنیاد رودکی

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۱۶۵

علی مرادخانی معتقد است با تشکیل سازمان بزرگ ارکسترها، مجموعه ارکسترهای ایران، پایدار و ماندگار خوهد شد.

به گزارش ایلنا؛ معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار از تمرین ارکستر سمفونیک تهران گفت: ارکستر سمفونیک تهران خیلی عالی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: علی رهبری را در همه جوانب باید کمک و حمایت کرد تا بتواند این کار به همین صورتی که پیش می‌رود؛ ادامه دهد.

مرادخانی درباره وضعیت ارکستر ملی ایران اظهار کرد: در حال حاضر در حال طراحی برنامه‌ریزی جدیدی هستیم و دوستان هم پیشنهاداتی را ابلاغ کرده‌اند. البته به بهرام جمالی(مدیرعامل بنیاد رودکی) و علی رهبری گفتم این موضوع را در حوزه‌های فکری و رسانه‌ای مطرح کنند تا روی آن فکر شود و آن موضوع این است که یک سازمان بزرگ ارکسترها را زیر نظر بنیاد رودکی تشکیل دهیم.

وی  افزود: درنظر داریم یک چنین سازمانی را داشته باشیم تا مجموعه‌ای از نوازنده‌ها برای مجموعه‌ی همه اتفاقاتی که در ارکستر سمفونیک، ملی و مجلسی می‌افتد؛ تربیت شوند تا هر زمان که لازم شد همه چیز به فرد برنگردد و به یک جریان کلی سازمانی بازگردد تا هر کسی که می‌تواند در این زمینه کار کند، ارکستر را تحویل گرفته و همکاری کند. شاید این طریقی باشد تا بتوانیم، این مجموعه از ارکسترها را پایدار و ماندگار کنیم.

مرادخانی ادامه داد: البته روی این موضوع باید فکر و تمرکز بیشتری داشت تا بر روی این ایده فکر درستی شود که با این شرایط اگر چنین اتفاقی بیفتد شاید بشود ارکستر سمفونیک تهران به ارکستر سمفونیک ملی ایران در یک فضای بزرگتری تبدیل شود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: همه این‌ها در حد گفتگوهای اولیه است و من انتظار دارم بزرگان و اساتید و صاحب نظران در این ایده ما را همکاری کنند تا به یک جمع‌بندی درست‌تر برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز