خبرگزاری کار ایران

اعتراض دومین گروه به جشنواره استاد جشنواره استاد شهناز؛

جشنواره به هیچیک از تعهداتش عمل نکرد

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۸۵۵

پس از اعتراض گروه «دلشدگان» که رتبه نخست جشنواره استاد شهناز را بدست آورده، گروه موسیقی گلستانه نیز با انتشار بیانیه‌، اعتراض خود را به اجرایی نشدن تعهدات مالی برگزارکنندگان اعلام داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ جشنواره استاد شهناز که توسط «اندیشکده مشیر» برگزار شد؛ همچنان درگیر مشکلات بسیار است و شاید اصلی‌ترین عامل آن بی‌تجربگی و عدم توجه مسئولان و برگزارکنندگان جشنواره باشد. این جشنواره در مدت برگزاری خود با مشکلات مختلفی ازجمله نداشتن تبلیغات محیطی، فروش نامناسب بلیت‌های کنسرت، لغو کارگاه‌های آموزشی و لغو کنسرت روبه‌رو شد. 

با وجود تمام این مسائل؛ جشنواره سرانجام مراسم اختتامیه خود را برگزار کرد و برگزیدگان جشنواره طی مراسم اختتامیه معرفی شدند.طبق وعده‌های برگزارکنندگان جشنواره، قرار بود گروه‌های برگزیده جوایز؛ هفت، پنج و سه میلیون تومانی دریافت کنند اما تاکنون برخی از این گروه‌ها موفق به دریافت جوایز خود نشده‌اند.

پیش از آغاز جشنواره، نشست خبری آن با حضور برگزارکنندگان جشنواره و پیروز ارجمند (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد) برگزار شد و در آن نشست، پیروز ارجمند و برگزارکنندگان، وعده‌های بسیاری مبنی بر برگزاری جشنواره‌ای دقیق با هدف تمرکززدایی از برگزاری جشنواره‌ها در تهران دادند که متاسفانه تاکنون نه‌تنها وعده‌های داده شده عملی نشده بلکه برگزارکنندگان جشنواره ساده‌ترین وظایفشان را پشت گوش انداختند. 

حال پس از اعتراض گروه «دلشدگان» که رتبه نخست جشنواره را بدست آورد، گروه موسیقی گلستانه نیز با انتشار بیانیه‌، اعتراض خود را به عدم پایبندی برگزارکنندگان جشنواره به تعهدات مالی اعلام داشت. متن بیانیه به شرح زیر است:

دیماه 93 اولین دوره جشنواره موسیقی شهناز - اصفهان

با گرامی‌داشت یاد و نام استاد عالیقدر جناب استاد جلیل شهناز طی فراخوانی در سراسر کشور و با انتخاب 10 گروه آغاز به کار نمود، که گروه موسیقی گلستانه نیز در بین منتخبین نهایی حضور داشت و درنهایت پس از گروه دلشدگان موفق به کسب مقام دوم جشنواره در بخش گروه‌نوازی گردید.

اما متاسفانه آنچه پس از اتمام جشنواره موجب دلخوری و آزرده خاطر شدن اعضای گروه گلستانه و سایر گروه‌های این رقابت فرهنگی شد عدم تعهد و پایبندی دبیران و برگزارکنندگان این جشنواره به دیون و تعهداتی (مالی و غیرمالی) بود که به شرکت‌کنندگان در این رخداد موسیقایی داده شده بود.

متاسفانه با اینک که 3 ماه از موعد پرداخت جوایز نقدی ( 7 , 5 و 3 میلیون بترتیب برای گروه‌های اول تا سوم) می‌گذرد  تماس‌ها و پیگیری‌های ما در گروه گلستانه و سایر دوستان در گروه‌های برتر با وعده‌های واهی و با امید دادن به پرداخت در روزهای آتی بی نتیجه مانده است که مضاف بر آن می‌توان به پاسخگو نبودن و قطع تماس توسط مسئولین طی روزهای اخیر نیز اشاره کرد.

البته عدم پرداخت دومین مورد بی‌مهری از سوی مسئولین این جشنواره بود زیرا طبق قول و قراری که مدیران جشنواره با توجه به صحبت های آقای دکتر پیروز ارجمند مبنی بر راهیابی گروه‌های برتر این رخداد به جشنواره موسیقی فجر به شرکت‌کنندگان داده شده بود که متاسفانه این مهم هم میسّر نشد و با ارجاع به سال‌های آینده پرونده مختومه گردید.

اینک سوال اینجاست در شرایطی که انواع و اقسام سختگیری‌ها و فشارها بر خانواده موسیقی وارد می‌گردد؛ چگونه است که خود مدعیان دلسوز و نگران موسیقی و فرهنگ این مرز و بوم و اعضای آن نیز کمر به نابود کردن این پدیده‌ی فرهنگی بسته‌اند!؟

در این راستا ما، اعضای گروه گلستانه خواستار پیگیری و پاسخگویی هرچه سریعتر و صریح و روشن از مسئولان زیربط جناب آقای دکتر پیروز ارجمند و همچنین دبیر جشنواره موسیقی شهناز جناب آقای کاویان هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز