خبرگزاری کار ایران

آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی نیمه شهریور برگزار می‌شود

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از برگزاری آزمون استخدامی این نهاد در نیمه اول شهریور خبر داد.

به گزارش ایلنا، امین متولیان درباره منابع این دوره آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: منابع آزمون 94 همان منابعی است که پیش از این اعلام شده بود و تغییرات اندک احتمالی نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

وی افزود: باتوجه به برگزاری آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر و به صورت کتبی، توسط سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاع‌رسانی درخصوص نحوه ثبت‌نام آزمون استخدامی نهاد در سال 94 و جزئیات شرایط عمومی و اختصاصی از طریق اطلاعیه سازمان سنجش  نیز تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری در سایت سازمان سنجش انجام خواهد شد. 

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اولویت‌های جذب نیرو در آزمون 94 اظهار داشت: اولویت این دوره آزمون استخدامی نهاد، جذب نیروهای بومی و از میان فارغ‌التحصیلان رشته کتابداری  و باتوجه به نیاز هر شهر به نیروی کتابدار در سراسر کشور است البته در معدود استان‌هایی که در آنها رشته کتابداری هنوز دایر نشده و اسامی آنها بزودی اعلام می‌شود فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی مجاز به شرکت هستند.

وی با تاکید بر حذف مصاحبه از مراحل استخدام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به سوابق کاری کتابداران انجمنی و روستایی اشاره کرد و گفت: کتابداران انجمنی و روستایی نیز درصورت داشتن شرایط می‌توانند در آزمون شرکت کنند. سابقه همکاری این گروه از کتابداران در نهاد، در جمع‌بندی نمرات آزمون، ضریب مثبت خواهد داشت که جزئیات و شرایط در دفترچه راهنمای آزمون اعلام خواهد شد. البته مطابق قانون طی مراحل گزینش درباره پذیرفته‌شدگان آزمون الزامی است.

کد خبر : ۲۷۱۳۳۴