خبرگزاری کار ایران

وقارکاشانی خبر داد:

شعب تماشاخانه باران در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

در آینده‌ گرو‌ه‌هایی که اجرا در شعبه تهران تماشاخانه باران را تجربه کنند، کار خود را در دیگر شعبه‌های کشور ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر تماشاخانه باران درباره دشواری‌های راه‌اندازی این سالن و تعامل با مسئولان بیان کرد: از روزی که این محل را پیدا کردیم؛ در فکر دریافت حمایت و برقراری یک رابطه موثر با مسئولان بودیم. نقشه اولیه‌ای که برای راه‌اندازی این مجموعه در ذهن داشتم بسیار با آنچه امروز وجود دارد؛ متفاوت بود. اما به‌طور کل تصور نمی‌کردم این مسیر فعال‌سازی نیازمند یک سال زمان است و طبق برآوردهای ابتدایی باید بسیار زودتر به نتیجه می‌رسیدیم.

خیام وقار کاشانی با بیان اینکه راه‌اندازی این تماشاخانه خصوصی تقریبا 2 و نیم برابر پیش‌بینی ابتدایی هزینه دربرداشت؛ به این سوال که هزینه‌های ماهانه چطور تامین می‌شود؛ چنین پاسخ داد: گرچه بازگشت هزینه‌ها بسیار دشوار است اما در این زمینه تلاش می‌کنیم فشار از روی دوش گروه‌ برداشته شود، به همین منظور هم به دنبال دریافت حامی مالی هستیم. مثلا درنظر داریم با بعضی شرکت‌ها برای پخش تیزرهای تبلیغاتی آنها وارد مذاکره شویم تا بخشی از مسئله به این ترتیب حل و فصل شود.

او همچنین به دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی از تماشاخانه باران اشاره کرد و گفت: مدتی قبل آقای شفیعی به همراه پیمان شریعتی، معاون اجرایی و اتابک نادری، مدیر امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی؛ سرزده به تماشاخانه باران آمدند که بسیار غافلگیرکننده بود. این اتفاق برای ما که تلاش بسیاری صرف راه‌اندازی سالن خصوصی کردیم؛ واقعا هیجان‌انگیز و به نوعی دلگرم‌کننده محسوب می‌شد.

مدیر تماشاخانه باران ادامه داد: احساس می‌کنم همین که مسئولان نگاهی پرمهر به ما داشته باشند؛ قابل ستایش است. وقتی شما می‌بینید مدیر دغدغه دارد و می‌خواهد کاری انجام دهد اما به دلیل مسائل مالی و کمبودهای بودجه‌ای؛ دستش بسته است؛ برای ادامه راه دلگرم خواهید شد.

وقارکاشانی افزود: در گفتگوهایی که با حضور مسئولان صورت گرفت؛ آقای شفیعی و مدیر امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی تاکید کردند شرایطی فراهم خواهد شد تا طی مراوداتی با مدیران مراکز استان، تماشاخانه باران به‌عنوان الگویی برای راه‌اندازی سالن تئاتر خصوصی در دیگر استان‌های کشور نیز مطرح شود. از طرفی قرار شد همراه با مدیران به استان‌ها سری بزنیم و آثار نمایشی با کیفیت را برای اجرا در تماشاخانه باران انتخاب و دعوت کنیم.

مدیر تماشاخانه باران با بیان اینکه برای فعالیت موثرتر در استان‌ها نیز صحبت‌هایی مطرح شده؛ گفت: قرار شد شعبه‌های دیگر تماشاخانه باران را در مراکز استان‌ها راه‌اندازی کنیم چون در مدت اخیر تعدادی از علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی برای این کار اعلام آمادگی کردند. در همین رابطه ازسوی علاقه‌مندان کرمانشاه و کاشان پیشنهادهایی مطرح شده که از طریق دفتر امور استان‌ها پیگیری خواهیم کرد و من از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.

او اظهار کرد: سالن‌های جدید در استان‌های گوناگون تاسیس می‌شوند و دفتر ما در آنها فعال خواهد بود. به این ترتیب هر نمایشی که در شعبه تهران تماشاخانه باران روی صحنه برود؛ طبق آنچه قبلا در قرارداد گروه عنوان شده باید کار خود را در دیگر شعبه‌های کشور ادامه دهد. این اتفاق موجب می‌شود فعالیت برای گروه توجیه مالی داشته باشد.

کد خبر : ۲۷۱۲۵۵