خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری نخستین جشنواره عکاسان سینمای ایران مطرح شد:

حضور عکاسان حرفه‌ای در پروژه‌های سینمایی با کمک کمیته‌ امنیت شغلی

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۱۰۱

نشست خبری نخستین جشنواره عکاسان سینمای ایران ظهر امروز 29 فروردین با حضور دبیر و مدیران جشنواره در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حافظ احمدی(دبیر نخستین جشنواره عکاسان سینمای ایران) درباره برگزاری این جشنواره گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره این بود که انجمن‌های مختلف عکاسی با یکدیگر ارتباط نزدیک‌تری داشته و بیشتر با هم آشنا شوند. من بسیار خوشحال هستم که برای اولین بار امکان برگزاری این جشن فراهم شده است. جشنواره عکاسان سینمای ایران به نوعی می‌تواند تبلیغات فیلم‌های اکران نشده سال 93 را فراهم سازد زیرا در فراخوان جشنواره تمام عکاسانی که از فیلم‌های تولید شده و اکران شده در سال 93 عکسبرداری کردند؛ حضور خواهند داشت.

او ادامه داد: در این جشن از دو کارگردان،‌ بازیگر، تهیه‌کننده و یک پژوهشگر عرصه سینما تقدیر خواهد شد. ما با این کار از اهالی سینما که همکاری نزدیک و دقیقی با عکاسان دارند؛ تقدیر خواهیم کرد.

احمدی درباره زمان افتتاح این جشنواره نیز گفت: نخستین جشنواره عکاسان سینمای ایران؛ 25 اردیبهشت ماه در باغ موزه قصر افتتاح می‌شود و یکم خرداد ماه نیز مراسم اختتامیه برگزار می‌شود. در طول این مدت در کنار نمایشگاه عکاسان ایران؛ شش انجمن‌ عکاسی دیگر در جشنواره حضور خواهند داشت و یک گالری به آنها اختصاص داده خواهد شد تا آثارشان را به نمایش بگذارند.

دبیر جشنواره عکاسان سینمای ایران از پیوستن جشنواره به کمپین سین هشتم نیز خبر داد و بیان کرد: ما در این نمایشگاه آثار هنرمندان را برای فروش قرار خواهیم داد و عواید آن را به کمپین سین هشتم اختصاص می‌دهیم. امیدوارم کلکسیونرها و علاقمندان به سینما از این آثار حمایت کنند.

وی افزود: ما تصمیم گرفتیم نمایشگاه خود را به مراکز استان‌ها ببریم  و عکس‌های فیلم‌هایی که در سال 93 تولید اما اکران نشده‌اند را به نمایش بگذاریم. با این کار برای فیلم‌های اکران نشده تبلیغاتی نیز صورت خواهد گرفت.

علی نیک‌رفتار(مدیر اجرایی جشنواره - بخش نمایشگاه و مسابقه) درباره فراخوان جشنواره توضیح داد: طی فراخوانی که اوایل فروردین ماه منتشر شد؛ از تمام عکاسان ایران درخواست کردیم در این جشن تمام عکس‌های سینمایی خود را که متعلق به فیلم‌های تولید یا اکران شده در سال 93 است را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و ما نیز برای داوری آنها نیز ضوابطی قرار دادیم تا کیفیت آثار در حد مناسبی باشد زیرا بسیاری از این آثار در قطع بزرگ چاپ می‌شوند و جشنواره باید یکدست باشد. علاقه‌مندان همچنان فرصت دارند تا آثار خود را تا دوشنبه این هفته به دبیرخانه ارسال کنند و ما نیز با کمک کمیته انتخاب؛ آثار را بررسی خواهیم کرد و کاندیداها یک هفته پیش از جشنواره معرفی می‌شوند.

مدیر اجرایی جشنواره عکاسان سینمای ایران درباره شیوه داوری‌ها نیز توضیح داد: داوران جشنواره انتخاب شده‌اند و اسامی آنها متعاقبا اعلام خواهد شد. ما معتقدیم داوران باید به صورت مستقل و جداگانه کارها را بررسی کنند تا نظرات‌شان تحت تاثیر  نظرات دیگر داوران نباشد. در نتیجه تمام آثار به صورت جداگانه برای هریک از اعضای هیات داوران ارسال خواهد شد تا به بررسی آثار بپردازند.

او ادامه داد:  در این جشنواره، نمایشگاه به سه بخش متفاوت تقسیم خواهد شد. در بخش اول آثار عکاسی سینمایی ایران مربوط به مسابقه در گالری‌ها قرار خواهد گرفت. بخش دوم به عنوان بخش جنبی ویژه کسانی است که خارج از مسابقه در این جشنواره شرکت کردند. آثار این بخش داوری نخواهد شد و بخش سوم نیز بخش ویژه نام گرفته است. ما در این جشنواره از عکس‌های فیلم‌ حضرت محمد(ص) رونمایی خواهیم کرد.

نیک‌رفتار  به‌عنوان یکی از اعضای  کمیته امنیت شغلی  انجمن عکاسان ایران درباره فعالیت‌های این کمیته نیز اظهار داشت: کمیته امنیت شغلی حدود سه ماه است فعالیت خود را آغاز کرده و جلسات آن به‌صورت مرتب برگزار شده تا  اعضای این کمیته بتوانند اهداف و انتظارات خود را مطرح کنند. اولین هدف ما در کمیته امنیت شغلی؛ ارتقای کیفیت عکاسی سینماست. ما از طریق این کمیته به فیلمسازان کمک خواهیم کرد برای فیلم‌های خود از عکاسان حرفه‌ای و کسانی که شناخت درستی از سینما دارند؛ استفاده کنند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از فیلم‌هایی که این روزها ساخته می‌شوند یا عکس ندارند یا عکس‌هایشان با کیفیت بسیار پایینی برای مخاطبان ارائه شده است. ما می‌توانیم با معرفی عکاسان حرفه‌ای به پروژه‌های سینمایی؛ شرایط عکاسی سینما را ارتقا دهیم.

وی یادآور شد: بسیاری از کارگردانان به اشتباه در فیلم خود از عکاسان غیرحرفه‌ای و کسانی که شناخت درستی از سینما ندارند؛ استفاده می‌کنند و این مساله به فیلم‌ آ‌نها ضربه می‌زند. دستمزد یک عکاس نسبت به هزینه‌های تولید فیلم اصلا زیاد نیست و قطعا حضور یک عکاس حرفه‌ای بر دیده شدن فیلم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز