خبرگزاری کار ایران

یدا الله صمدی :

جشنواره فیلم فجر هیچ حمایتی از فیلم من نکرد

متاسفانه جشنواره فیلم فجر امسال سیاستی اتخاذ کرده بود مبنی بر اینکه پیشکسوت‌ها میدان را برای جوان‌تر‌ها باز کنند به همین دلیل فیلمم را خارج از بخش مسابقه قرار دادم اما متاسفانه هیچ حمایتی از این فیلم نشد.

 به گزارش ایلنا، یدالله صمدی در تعریف فیلم شهری گفت: فیلم شهری فیلمی نیست که موضوع آن تنها در سطح شهر بگذرد. ممکن است فیلمی در اتاق بگذرد اما شخصیت‌های فیلم تاثیرات زیادی در قصه و یا شخصیت داشته باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» با بیان اینکه جامعه شهری همواره با هنجار‌ها و ناهنجاری‌ها روبروست، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، شاهدیم که درصد بالایی از مردم اشتباه رانندگی می‌کنند و قوانین را رعایت نمی‌کنند یا در سطح شهر آلودگی هوا، صوتی و بصری را داریم که با همین آلودگی‌ها به خانه‌ها برمی‌گردیم و متوجه می‌شویم چه اندازه خسته هستیم و این‌ها همه نتیجه آلودگی‌هاست. پرداختن به این موضوعات در فیلم‌های مستند و داستانی لازم است. امیدوارم در جشنواره فیلم شهر، فیلم‌ها به چنین موضوعاتی بیشتر بپردازند.

صمدی همچنین خاطرنشان کرد: باید متوجه باشیم که زندگی شهری این نیست که در تهران به دنیا آمده باشیم و تنها به همین شهر بسنده کنیم. زندگی شهری شامل همه شهرهای ایران است.

وی درباره حمایت سازمان‌ها و نهادهای مربوطه از فیلم‌های شهری نیز گفت: متاسفانه جشنواره فیلم فجر امسال سیاستی اتخاذ کرده بود مبنی بر اینکه پیشکسوت‌ها میدان را برای جوان‌تر‌ها باز کنند به همین دلیل فیلمم را خارج از بخش مسابقه قرار دادم اما متاسفانه هیچ حمایتی از این فیلم نشد.

کارگردان «سارای» گفت: بهتر است شهرداری و سازمان‌های ذی‌ربط در سال به چند فیلم شهری کمک مالی کند و در امور مربوط به بیلبورد‌ها و تبلیغات شهری، هزینه ارزان‌تری برای تبلیغ فیلم‌ها از فیلمسازان بگیرند و همچنین، اگر فیلمبرداری فیلمی در محدوده لوکیشن‌های مربوط به شهرداری است راه را برای آن‌ها سهل‌تر کند.

صمدی درباره بخش طرح اولیه فیلمنامه‌نویسی در جشنواره فیلم شهر نیز گفت: طرح اولیه فیلمنامه بخش بسیار ضروری و خوبی است که در این جشنواره قرار داده شده. زیرا از همین طریق این جشنواره می‌تواند سال‌های بعد فیلم‌های مختص به خود را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما انسان‌ها همگی تشویق و جایزه گرفتن را دوست داریم، ادامه داد: شهرداری می‌تواند بانی و متولی فلیمنامه‌نویسی شهری شود و پیشنهاد من این است که مدیران جشنواره شهر برای چند نفر از اساتیدی که اهل قلم و مطالعه هستند؛ هفته‌ای یکبار جلسه‌ بگذارد تا آن‌ها رمان‌های ایرانی و خارجی را بخوانند و هرکدام که قابلیت فیلم شدن دارند را به فیلمسازی که در این زمینه تجربه دارد، بدهند تا از آن فیلم بسازند.

کارگردان «معجزه خنده» متذکر شد: دبیرجشنواره فیلم شهر باید مدیریتی اتخاذ کند تا همانقدر که به صاحبان آثار احترام گذاشته می‌شود؛ به مخاطب هم احترام گذاشته شود تا بدین طریق جشنواره رنگ و بوی واقعی جشنواره را داشته باشد.

کد خبر : ۲۷۰۶۲۲