خبرگزاری کار ایران

مدیر بنیاد رودکی در گفتگو با ایلنا:

اپرای «سعدی» باید روی صحنه بیاید

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۲۲۹

بهرام جمالی می‌گوید مسئله صدور مجوز اجرا برای اپرای «سعدی» به زودی حل می‌شود و بنیاد رودکی با جدیت تامین منابع مالی مورد نیاز گروه را پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام جمالی، مدیر بنیاد رودکی که اپراهای عروسکی گروه تئاتر «آران» همواره با حمایت‌‌های سخت افزاری و نرم افزاری این بنیاد روی صحنه رفته است؛ درباره مسائل رخ داده در زمینه صدور مجوز برای اجرای این نمایش اظهار کرد: تلاش می‌کنیم بحث‌های مالی گروه  حل شود و به‌غم مسائل پیش آمده معتقدم مسئله به زودی حل می‌شود چون اپرای عروسکی «سعدی» باید روی صحنه برود.

او ادامه داد: در تمام سال‌های گذشته هم جز این اتفاق نیفتاده و امروز به‌رغم مسائلی که پیش آمده تلاش می‌کنیم منابعی را برای گروه تامین کنیم تا زحمت‌های شبانه‌ روزی از دست نرود. بنیاد رودکی همواره از گروه «آران» حمایت کرده و امروز نیز چنین خواهد شد.

 جمالی در پاسخ به این سوال که چرا معاونت امور هنری تا امروز برای حل مسئله وارد عمل نشد و نظر بنیاد به عنوان حامی گروه درباره مسائل پیش آمده چیست؟ اظهار کرد: نهادهای حکومتی و نظارتی باید وظایف خود را انجام دهند و ما هم به عنوان نهاد خصوصی وظیفه حمایتی خود را انجام خواهیم داد. در این زمینه به تفکیک نقش‌ها احترام می‌گذاریم و گفتگوهای انجام شده با مسئولان نشان می‌دهد در مسیر حل مسئله گام برمی‌داریم.

مدیر بنیاد رودکی تصریح کرد: معتقدم جریان معرفی صحیح فعالیت‌های هنری آقای غریب‌پور و اپراهای عروسکی گروه تئاتر ایشان در تمام سال‌های گذشته مغفول مانده و باید بهتر معرفی می‌شد. اپراهای عروسکی این گروه به عنوان یک جریان هنری بسیار ارزشمند قطعا باید ادامه داشته باشد و مورد حمایت است.

گزارش‌های دریافتی ایلنا از پی‌‌گیری جدی مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی برای صدور مجوز اجرای اپرای عروسکی «سعدی» حکایت دارد. این برای نخستین بار در 10 سال گذشته است که یکی از اپراهای عروسکی بهروز غریب‌پور مجوز اجرا دریافت نمی‌‌کند.

پیش از این؛ مدیر دفتر موسیقی معاونت امور هنری مخالفت خود با صدور مجوز اجرای جدیدترین اپرای عروسکی این گروه را در آستانه سفر به شیراز اعلام کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز