خبرگزاری کار ایران

افسانه ماهیان خبر داد:

«هم‌هوایی»‌ها در تدارک حضور بین‌المللی

کارگردان نمایش «هم‌هوایی» از دریافت پیشنهادهای متعدد اجرا در استان‌های کشور و همچنین آغاز برنامه‌ریزی‌ برای حضور بین‌المللی این نمایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افسانه ماهیان با بیان اینکه درحال برنامه‌ریزی برای ادامه اجرای نمایش «هم‌هوایی» در ماه‌های آینده است، اظهار کرد: پیشنهادهای زیادی برای اجرای این نمایش در استان‌های کشور دریافت کردم اما برنامه‌ریزی دقیق و اعلام تاریخ مشخص به دلیل مشغله بازیگران گروه فعلا متوقف است. فعلا منتظر هستم و به محض آنکه کار بازیگران به پایان برسد؛ برنامه‌ریزی برای ادامه اجرای نمایش «هم‌هوایی» را در دستور کار قرار می‌دهم.

این کارگردان همچنین از دریافت پیشنهادهایی برای حضور بین‌المللی نمایش خبر داد و گفت: مدیران هنری بعضی از جشنواره‌ها و کمپانی‌های خارجی در جریان برگزاری جشنواره تئاتر فجر به تماشای نمایش «هم‌هوایی» نشستند که پیشنهادهای مورد نظر توسط آنها مطرح شده است. در این رابطه هم بسیار جدی هستیم و مذاکرات در حال انجام است تا به زمان و تاریخ دقیق اجراهای خارجی گروه برسیم.

کارگردان نمایش «اتوبوسی به نام هوس» درباره حمایت‌هایی که طی این مدت از گروه صورت گرفت؛ بیان کرد: مهم این است که در نمایش «هم‌هوایی» بدون چشم‌داشت به حمایت‌های دولتی پیش رفتیم و اینطور به نظر می‌رسد که مدیران هم علاقه‌ چندانی برای حمایت از گروه نداشتند. نکته قابل اشاره این است که امروز نه تنها حمایت‌های مادی دولت قطع شده بلکه از حمایت‌های معنوی دولت نیز خبری نیست.

ماهیان در همین رابطه توضیح داد: مثل مشکلی که هنگام اجرای نمایش «هم‌هوایی» در تالار حافظ رخ داد و بعضی سایت‌ها شروع به انتشار اخبار کذب و جوسازی علیه نمایش کردند؛ آن زمان هم این ما بودیم که مدیرکل هنرهای نمایشی و خانواده محترم شهید عباس دوران را دعوت کردیم تا با تماشای اجرا درباره آنچه در نمایش مطرح می‌شود؛ اظهارنظر کنند.

نمایش «هم‌هوایی» نوشته مهین صدری و کارگردانی افسانه ماهیان در یک سال 93 اجراها موفق عمومی در تهران و شهرستان را تجربه کرد و بازیگران این نمایش در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تقدیر شدند.

کد خبر : ۲۶۹۸۷۰