خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت امام موسی صدر برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۷۵۶

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بزرگداشت امام موسی صدر را برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به پاس خدمات مستمر و ارزنده امام موسی صدر، مرجع دینی، رهبر سیاسی و مؤسس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و برای احیای یاد، نام، اندیشه و سیرة آن مصلح برجستة دینی و فرهنگى و اجتماعى که نظرات و اندیشه‌‌هاى نوینى به جهان اسلام عرضه داشت و در زمره معدود رهبران اسلامى پیشتاز بحث وحدت، تعامل و گفتگوی ادیان بود، مراسم بزرگداشتی را با حضور علما، استادان، فرهیختگان و دوستداران علم و دانش روز ‌شنبه(5 اردیبهشت‌ماه 1394) از ساعت 17 الی 19 در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرلشکر علی‌اکبر بشیری، شماره 71 برگزار می‌کند.

سیدموسی صدر معروف به امام موسی صدر (زادهٔ ۱۴ خرداد ۱۳۰۷ در قم)، مرجع دینی و سیاسی شیعیان بود که پس از هجرت از ایران به لبنان، مجلس اعلای شیعیان لبنان را تأسیس کرد و رهبری فکری و سیاسی شیعیان این کشور را عهده‌دار شد. او در میان شیعیان به «امام موسی صدر» مشهور است.

امام موسی صدر  در ۹ شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی، ناپدید شد. درحالیکه بسیاری گزارش‌ها حاکی از قتل او در همان زمان توسط قذافی است، برخی گزارش‌ها حاکی از وجود او در زندان‌های لیبی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز