خبرگزاری کار ایران

رییس شورای ارزشیابی و نظارت در گفتگو با ایلنا:

مجوز اجرای اپرای «سعدی» در دست دفتر موسیقی است

اپرای سعدی از نظر نمایشی هیچ مشکل ندارد و فقط منتظر صدور مجوزهای لازم از سوی دفتر موسیقی معاونت امور هنری برای بخش موسیقی کار هستیم.

رضا دادویی، رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی درباره صدور مجوز برای اپرای عروسکی «سعدی» به خبرنگار ایلنا گفت: گروه بازبینی روز گذشته به تماشای این نمایش نشستند و از نظر ما هیچ مشکلی وجود ندارد. یعنی این اپرا از نظر نمایشی هیچ مشکل ندارد و فقط منتظر صدور مجوزهای لازم از سوی دفتر موسیقی معاونت امور هنری برای بخش موسیقی کار هستیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا برخلاف دورهای گذشته اپرای گروه تئاتر «آران» باید از دو مرجع مجوز دریافت کند؛ بیان کرد: این قانون به تازگی وضع شده و اجراهایی مانند اپراهای نمایشی توسط دو نهاد قضاوت می‌شوند و مجوز دریافت می‌کنند. بنابراین بخش نمایش توسط شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی و مجوز بخش موسیقی توسط دفتر موسیقی صادر می‌شود.

دادویی تاکید کرد: مجوز تهران به دیگر استان‌ها ارتباط ندارد و نمایش برای اجرا در دیگر شهرها باید از شوراهای موردنظر در استان مجوز دریافت کند. بنابراین اینکه مسئولان استان اعلام کنند مجوز تهران نظر قطعی درباره اجرای نمایش مثلا در شیراز تلقی می‌شود صحیح نیست.

رئیس شورای ارزشیابی و نظارت در انتها گفت: شورای بازبینی شب گذشته به تماشای این نمایش نشستند و بسیار راضی بودند و نظر خود را به مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کردند و نظر نهایی در این رابطه توسط مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام می‌شود.

کد خبر : ۲۶۹۶۸۴