خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سینمایی:

تلویزیون یک کشور می‌تواند سینما را نابود کند

ایوبی می‌گوید عده‌ای از اختلافات؛ ‌‌نهایت بهره‌برداری را می‌کنند و متاسفانه برخی از ناکامی‌های سینما خوشحال می‌شوند و آن را جشن می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الله ایوبی؛ عصر امروز(شنبه ۲۲ فروردین) در دیدار نوروزی با سینماگران گفت: روزهای نخستی که مامور به این حکم دشوار شده بودم وقتی خبرنگاران از خانه سینما پرسیدند، به یاد سروده‌ای از مولانا افتادم و گفتم مسئله خانه سینما خاری در پای سینما است که باید آن را درآوریم و امروز با همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصناف سینمایی این خار از پای سینما درآمد.

وی افزود: امروز با انتخاباتی که در خانه سینما برگزار شد؛ مسئله خانه سینما حل شد اما خاری که در دل سینما در سال‌های تنش و بحران در دل سینما فرو رفت؛ باید با همت خود سینماگران از دل درآید.

رئیس سازمان سینمایی افزود: سینما نیاز به همدلی و هم زبانی دارد. عده‌ای از برخی اختلافات ‌‌‌نهایت بهره‌برداری را می‌کنند اما ما امیدواریم در سال جدید، همه سینماگران با هم خوب باشند و انبان سینما را با گذشت و فداکاری پر از گندم کرده و از موش‌ها دور باشیم.

وی تاکید کرد: موفقیت سینما، موفقیت کشور است و متاسفانه برخی از ناکامی‌ها سینما خوشحال می‌شوند و جشن می‌گیرند. مثلا می‌گویند اکران نورزی ۹۴ شکست خورده است درحالیکه اکران نوروزی هنوز شکست نخورده و اگر هم شکست بخورد باید ناراحت باشیم زیرا ما همه در این کشتی نشسته‌ایم و نباید آب در آن بی‌اندازیم تا غرق شود.

ایوبی افزود: سالی که گذشت، سینما اولویت‌هایی داشت که برخی را انجام دادیم و وضع فروش نیز خوب بود. مشکل ما با آمار هنوز حل نشده و در سال‌های گذشته آنقدر با آمار مشکل داشتیم که دشوار است آمار‌ها را قبول کنیم.

وی با بیان اینکه سال موفقی را پشت سر گذاشتیم؛ افزود: در سال ۹۳ در گیشه موفق بودیم و در زیرساخت‌ها نیز اقداماتی آغاز شده و حرکت رو به رشد است.

وی با اشاره به سرفصل برنامه‌های امسال افزود: امسال باید توجه ویژه‌ای به سینمای خانگی و مقابله با قاچاق کنیم و اگر اقتصاد سینما در این عرصه تکان بخورد؛ می‌توانیم موفقیت بدست بیاوریم.

ایوبی اظهار امیدواری کرد: همانطور که سال گذشته در گیشه موفق بودیم؛ باید امسال در شبکه نمایش خانگی نیز موفق باشیم.

وی با اشاره به جدایی بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره خوب بین‌الملل در انتظار شما است؛ مهمانان خوبی در این دوره از جشنواره داریم و ۱۵ روسای سینمایی و معاونان وزیر منطقه به ایران می‌آیند.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: بخش بین‌الملل با توجه به تحولات ساختاری به راه خود ادامه می‌دهد و جدا شدن بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر از بخش ملی نیز اتفاق خوبی بود که مزایای متعددی دارد.

ایوبی با بیان اینکه آموزش فنی و افزایش دانش از اهداف ماست؛ افزود: مدرسه ملی راه افتاده و آغاز به کار کرده و در اردیبهشت شش کارگاه خوب خواهیم داشت و در عرصه سی جی آی چند جوان را به دیگر کشور‌ها می‌فرستیم تا سینمای ایران را به استاندارد‌ها نزدیک کنیم و مدرسه سینما نیز به این مهم کمک می‌کند.

وی با اشاره به نقش مهم تلویزیون در اقتصاد سینما گفت: اگر تلویزیون یک کشور تصمیم بگیرد می‌تواند سینما را نابود کند. منشوری که بین سینما و تلویزیون در اغلب کشور‌ها امضا می‌شود؛ همواره در راستای کمک کردن تلویزیون به سینماست و امیدوارم در عرصه تبلیغات و دیگر بخش‌ها این رسانه به سینما کمک کند.

رئیس سازمان سینمایی خطاب به سینماگران افزود: نشان دادیم که همراه شما هستیم و می‌خواهیم از ظرفیت سینما و سینماگران استفاده کنیم و اداره سینما بدون حضور شما و انرژی‌های مثبت شما امکان‌پذیر نیست.

ایوبی افزود: حتما کاستی‌هایی داریم اما به‌عنوان یک ایرانی علاقه‌مند به فرهنگ و هنر این کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی، همه سینماگران را دوست دارم و امیدوارم همه در کنار هم گام‌های بزرگی برداریم.

کد خبر : ۲۶۸۸۷۴