خبرگزاری کار ایران

خانه سینما و وزارت کار تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا کردند

در مراسم دیدار نوروزی اهالی سینما با مسئولان وزارت ارشاد، میان خانه سینما و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ در مراسم دیدار نوروزی اهالی سینما با مسئولان وزارت ارشاد، تفاهم‌نامه همکاری میان خانه سینما و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مهدی عسگرپور(مدیرعامل خانه سینما) و علی ربیعی(وزیر کار) امضا شد.

براساس این تفاهم‌نامه همکاری؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه آن در ساخت فیلم داستانی و مستند با موضوع کار و کارگری حمایت می‌کند.

براساس این تفاهم‌نامه که مدت زمان آن سه سال است؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به کمک و مشارکت در ساخت آثار سینمایی متناسب با اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مشارکت در تشویق آثار سینمایی با اهدای جوایز به برگزیدگان جشن سینمای ایران و جشنواره فیلم فجر برای کارگردان آثار برتر مرتبط با اهداف و حمایت سالانه از فیلم‌های بلند، مستند و انیمیشن با هزینه ۲۰ درصد از یک اثر بلند، ۵۰ درصد از دو اثر سینمایی مستند و انیمیشن پس از نظرات کارشناسی متعهد شد.

خانه سینما نیز براساس این قرار داد متعهد به ایجاد انگیزه در فیلمسازان خلاق برای ورود به عرصه‌های نو و بدیع فراهم آوردن اهداف مورد نظر تفاهم نامه شد.

کد خبر : ۲۶۸۸۶۱