خبرگزاری کار ایران

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد:

حقوق شهروندی نیاز امروز جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۱۷۴

حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که بهترین ساز وکار برای فرهنگ سازی شهری اقداماتی مانند جشنواره شهر است.

به گزارش ایلنا؛ حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره فیلم شهر کار مقدسی است و قطعا درحوزه‌های فکری و محتوایی تیم‌هایی تخصصی خوبی داریم که می‌توانند در زمینه مباحث سبک زندگی اسلامی و هم در حوزه مباحث تحلیلی قرآنی در خدمت اهداف این جشنواره باشند.

وی با بیان اینکه آمادگی مشارکت برای تولید فیلم‌هایی با مفاهیم و دغدغه‌های قرآنی داریم، افزود: می‌توان از بستر جشنواره شهر به عنوان یک حرکت شناخته شده، بخشی از این مفاهیم را پیگیری کرد و پیش برد. اطمینان دارم که می‌توان از طریق سفارش و فراخوان عمومی آثار کیفی و ارزشمندی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حشمتی تصریح کرد: آمادگی داریم تا بخش ویژه قرآنی را در دوره‌های آتی این جشنواره با همراهی و مشارکت ما در جشنواره شهر پیش بینی شود تا با تعریف جوایز و برنامه‌های تشویقی طیف وسیع تری از هنرمندان و سینماگران را به این سمت سوق دهیم.

به گفته وی، اهمیت حقوق شهروندی از جمله موضوعات مهمی است که توسط جشنواره شهر می‌تواند فرهنگ سازی پیرامون آن انجام پذیرد و از نیازهای نیازهای امروز جامعه ماست.

وی اضافه کرد: اینکه موضوعاتی همچون همسایگی، محله‌ها با بافت فرهنگی و سنتی خودشان، مهربانی و نوع دوستی، اخلاق و آرامش و... در چشم انداز مفاهیم و محتوای این جشنواره گنجانده شده ارزشمند و قابل ستایش است.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه در تولید فیلم و آثار هنری مهم است تغذیه محتوایی، فکری و معنایی آثار است که بهترین سازوکار برای این مهم حرکت‌های فرهنگی و تاثیرگذاری مانند جشنواره شهر است.

 پنجمین جشنواره فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ۳ تا ۱۲ خردادماه به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز