خبرگزاری کار ایران

وزارت ارشاد و اتحادیه ناشران تفاهم‌نامه امضاء کردند

برای نخستین بار بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امور اجرایی و مدیریتی نمایشگاه کتاب تهران به تشکل‌های نشر واگذار شده است.

به گزارش ایلنا، محمود آموزگار (رئیس هیئت‌مدیره‌ی اتحادیه ناشران و سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران) با اشاره به واگذاری نمایشگاه کتاب تهران به بخش خصوصی گفت: باتوجه به مصوبه شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مبنی بر واگذاری کامل نمایشگاه به تشکل‌های نشر طی یک پروسه سه ساله، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به‌عنوان نماینده تشکل‌های نشر کشور منعقد شد که به موجب آن فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی کمیته‌های نمایشگاه به تشکل‌های نشر واگذار شد.

وی ادامه داد: این اتفاق برای نخستین بار انجام شده است و به همین دلیل این موضوع یکی از نکات شاخص بیست هشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران است زیرا برخی کمیته‌ها به شکل کامل به تشکل‌های نشر واگذار شدهاست. همچنین تشکل‌های نشر در دیگر کمیته‌ها نیز نمایندگانی دارند تا به مرور زمان تجربه ما برای برگزاری نمایشگاه افزایش یابد.

آموزگار درتشریح این تفاهم‌نامه مشترک اظهار کرد: این تفاهم نامه مخصوص ببیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران است اما بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه قرار است این مصوبه ظرف سه سال انجام شود. این نکته را باید یادآوری کنم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را داشت تا این مسئولیت را به شکل کامل‌تری به تشکل‌ها واگذار کند اما نظر ما این بود که این موضوع به مرور انجام شود تا به مشکل خاصی برخورد نکنیم.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پایان گفت: امیدوارم تشکل‌های نشر این مسئولیت را به بهترین نحو ممکن انجام دهند تا در آینده شاهد افزایش مسئولیت‌های اجرایی و مدیریتی به تشکل‌های نشر باشیم. رویکرد دولت یازدهم و به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیواگذاری بخش‌های مختلف به نهادهای خصوصی است و ما علاقه‌مندیم که این واگذاری با یک شیب ملایمی انجام شود تا ضمن  واگذاری نمایشگاه شاهد افزایش کیفیت نمایشگاه نیز باشیم.

کد خبر : ۲۶۴۷۵۱