خبرگزاری کار ایران

واکنش سیدضیاء هاشمی به سخنان مدیرعامل صندوق اعتباری هنرمندان؛

دولت به تعهداتش عمل نکرد

بیش از ۲ میلیارد تومان برای خدمات درمانی هنرمندان پرداخت شده و ۲۵۰۰ پرونده نیز آماده پرداخت است اما دولت پول نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ به دنبال سخنان خلیل ارجمندی(مدیرعامل صندوق اعتباری هنر) درباره  بیمه طلایی سینماگران و اینکه اجرای این بیمه از ابتدا اشتباه بوده؛ سیدضیاء هاشمی(رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینما) به این سخنان واکنش نشان داد.

هاشمی با اشاره به جزییات بیمه طلایی سینماگران و اهالی تئا‌تر گفت: از ابتدای اجرای این بیمه در دو سال قبل تعهدی که مطرح شده؛ یک تعهد دوساله بوده است. دولت قبل یک سال از این تعهد را به‌صورت کامل انجام داد و مابقی تعهدات به‌دلیل اتمام کار دولت دهم به دولت یازدهم واگذار شد.

وی ادامه داد: ما در آذرماه سال ۹۲ با مسئولان دولت جدید جلساتی برگزار کردیم و به دنبال آن جلسات؛ نامه‌نگاری‌هایی انجام شد و موافقت لازم برای ادامه اجرای این بیمه اخذ شد اما برای اطمینان بیشتر در بهمن ماه ۹۲ و همزمان با دهه فجر؛ مکاتبات دیگری انجام شد و دوباره بر اجرای بیمه تاکید و مجوزهای لازم اخذ شد.

هاشمی ادامه داد: بعداز کسب مجوز‌ها ثبت‌نام از متقاضیان آغاز شد و قرار بود تا اردیبهشت سال ۹۳ پولی که موردنیاز است؛ تامین شود اما ناگهان در اردیبهشت سال ۹۳ از سوی وزارت ارشاد نامه‌نگاری صورت گرفت و اعلام شد که نباید برای این بیمه پولی از طرف دولت پرداخت شود.

هاشمی با ابراز گلایه از این رفتار و رد این مطلب که دولت قبل ۵ میلیارد تومان برای اجرای این بیمه به جامعه صنفی پول داده است؛ گفت: هیچ مبلغی به‌صورت مستقیم به ما پرداخت نشده، تعهد دولت در اجرای این بیمه ۱۰ میلیارد تومان بوده که در سال اول ۵ میلیارد تومان آن به صورت مستقیم به شرکت بیمه‌ پرداخت شده است. از طرف دیگر تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان برای هزینه‌های درمانی به‌صورت سرپایی و بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بابت هزینه‌های جراحی و بیماری‌های خاص به بیمه‌شوندگان پرداخت شده است.

هاشمی ادامه داد: هم اکنون ۲۵۰۰ پرونده برررسی شده و لازم الاجراست اما به‌دلیل نبود بودجه و پرداخت نشدن پول از طرف دولت؛ پرونده‌ها همچنان راکد مانده. این اتفاق درحالی رخ داده که بیش از ۱۵۰ پرونده مربوط به بیماران سرطانی و صعب‌العلاج است.

هاشمی این باره که شنیده شده؛ این بیمه از لحاظ اجرایی ضعیف بوده و هزینه‌هایی که بیمه و شرکت بیمه پرداخت می‌کردند؛ اندک بوده لذا خدمات نیز کم بوده؛ گفت: چنین مساله‌ای صحت ندارد. خدماتی که ما ارائه می‌کردیم در بخشی از موارد هیچ سقفی نداشت مثلا برای اعمال جراحی هیچ سقف تعهدی تعیین نشده بود و ما بیمه‌شوندگانی داریم که برای یک عمل جراحی ۸۰ میلیون تومان کمک دریافت کرده‌اند درحالیکه بیمه‌های تکمیلی دیگر که از طرف بخش‌های دیگر ارشاد ارائه می‌شوند؛ سقف هزینه‌های جراحی را نهایتا  10 میلیون تا 15میلیون تومان پرداخت می‌کنند.

وی با تشکر از همکاری‌های دوساله‌ی بیمه ایران و گلایه از دولت برای عمل نکردن به تعهداتش؛ تاکید کرد: بیمه‌ای ارزش دارد که به‌صورت گروهی و توام با خدمات بالا باشد. از طرف دیگر؛ بیمه‌شونده بتواند هزینه‌ی آنرا پرداخت کند در غیر این صورت اینکه یک بیمه‌شونده برای بیمه تکمیلی مثلا ۳۰۰ یا ۷۰۰ هزار تومان هر سال برای هر نفر از اعضای خود پرداخت کند؛ کمک‌حالی به بیمه‌شونده نمی‌کند.

کد خبر : ۲۵۸۹۲۰