خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره در گفتگو با ایلنا:

لزوم حمایت ایوبی از جشنواره فیلم‌های ایرانی در کانادا

دولت کانادا جشنواره فیلم‌های ایرانی در تورنتوی کانادا را با عنوان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی که به یک قوم خاص توجه می‌کند؛ معرفی کرده و از برگزارکنندگان جشنواره تشکر کرده‌اند.

جشنوراه فیلمهای ایرانی در تورنتوی کانادا به عنوان تنها جشنواره‌ای که به سینمای ایران اهمیت زیادی می‌دهد و مختص به سینمای ایران است؛ به مدت ۴ دوره و به شکل سالانه در کانادا برگزار می‌شد اما به نظرمی رسد امسال مشکلات مالی وضعیت برگزاری این جشنواره را به مخاطره انداخته است.

شاهرخ بحر العلومی(دبیر جشنواره فیلم‌های ایرانی تورنتوی کانادا) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: برگزاری این جشنواره از ۴سال پیش و با حمایت حامد بهداد آغاز شد و به مدت چهار سال در تورنتوی کانادا برگزار شد.

وی ادامه داد: امروز این جشنواره به یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جشنواره‌های سینمای ایران در کانادا و آمریکا تبدیل شده است و بسیاری از سینما گران سر‌شناس ایرانی در طول سالهای گذشته در این جشنواره حضور پیدا کردند.

بحرالعلومی با اشاره به اینکه مخاطبان بسیاری در طول برگزاری جشنواره از آمریکای شمالی به کانادا می‌آیند تا فیلم‌های ایرانی را ببیند؛ گفت: دولت کانادا جشنواره فیلمهای ایرانی را با عنوان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی که به یک قوم خاص توجه می‌کند معرفی کرده است و دولت کانادا و رئیس پارلمان و اعضای آن از برگزارکنندگان جشنواره و شرکت‌کنندگان در آن تشکر و قدردانی کرده‌اند.

وی ادامه داد: ‌براساس قوانین کشور کانادا جشنواره‌ای که بعد از ۵سال برگزار شود؛ می‌تواند مستقل باشد و از بودجه استانداری تورنتو استفاده کند.

بحرالعلومی ادامه داد: ما جشنواره را سالهای گذشته درمیان مشکلات سیاسی همچون تظاهرات گروهک‌های معاند نظام و مجاهدین خلق و سلطنت‌طلبان برگزار کردیم. امروز جشنواره توانسته روی پای خود بایستد و حملات بسیاری از گروه‌های مخالف کشور را خنثی کند.

وی با اشاره به اینکه بودجه جشنواره بسیار اندک است؛ گفت: بودجه‌ای که برای جشنواره هزینه می‌شد به اندازه تله فیلم است اما با همین بودجه اندک و با دریافت کمک‌هایی که خودمان جذب می‌کردیم بیش از ۸۰ سینماگر ایرانی را در ۴ سال گذشته به کانادا دعوت می‌کردیم و فیلم‌های آن‌ها را نمایش می‌دادیم.

بحرالعلومی ادامه داد: متاسفانه امسال مشکلات مالی گریبان جشنواره را گرفته و از مسئولان سازمان سینمایی و به‌خصوص حجت‌اله ایوبی تقاضا داریم در برگزاری پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی در کانادا ما را یاری کند زیرا این جشنواره نقش مهمی در معرفی سینمای ایران در آمریکا دارد.

کد خبر : ۱۹۵۹۱۲