خبرگزاری کار ایران

معاونت مطبوعاتی اعلام کرد:

دولت یازدهم بر اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اصرار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۸۹۶

راه اصلی مبارزه با فساد شفافیت است و این قانون می‌تواند به شفاف شدن کمک کند اما اجرای این قانون نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها و همچنین کار فرهنگی دارد.

حسین انتظامی معاون مطبوعاتی معتقد است که اجرای کامل قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات می‌تواند در مبارزه با فساد و شفاف‌سازی کمک زیادی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین انتظامی در نشست خبری پیرامون جزییات قانون انتشار ودسترسی آزاد به اطلاعات و آیین‌نامه‌های مربوط به آن گفت: چنین قوانینی در کشورهای اروپایی از سال‌های بسیار دور مصوب و اجرا شده و بنیان اداره کشور نیز بر اساس همین قوانین اجرا شده است. مثلا در سوئد در قرن هفدهم چنین قانونی تصویب شده است.

دبیر کمیسیون قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات افزود: راه اصلی مبارزه با فساد شفافیت است و این قانون می‌تواند به شفاف شدن کمک کند اما اجرای این قانون نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها و همچنین کار فرهنگی دارد.

وی ادامه داد: اجرای این ق انون منی‌تواند کمک بسیاری به رسانه‌ها کند تا بتوانند به راحتی به آمار‌ها و اطلاعاتی که بر اساس این قانون جنبه محرمانه وطبقه‌بندی شده ندارد دسترسی پیدا کند و از طرف دیگر شفافیت نیز اجرا شود.

انتظامی ادامه داد: دولت یازدهم مصر است که قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به صورت کامل اجرایی شود وتمام دستگاه‌ها نیز مشمول این قانون شود زیرا اجرای این قانون به نوعی انقلاب در شفاف‌سازی است وباعثرشد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: دولت یازدهم اصرار بر این گونه شفاف سازی‌ها دارد و معتقد است راه مبارزه با فساد، شفافیت است؛ و مبارزه با فساد، «بگم بگم» یا «افشاگری خیابانی» و یا «نشان دادن یک مدرک در رسانه‌ها» نیست.

معاون مطبوعاتی همچنین از انتشار فهرست کامل هزینه‌ها و مخارج برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها ظرف چند روز آینده خبر داد و افزود: معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد این کار را شفاف سازی و ایجاد مطالبه عمومی برای پیگیری نحوه هزینه کرد مبالغ صرف شده برای برگزاری نمایشگاه امسال مطبوعات است

وی از انتشار فهرست نوبت‌های متقاضیان دریافت مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات ظرف چند روز آینده خبر داد و افزود:
انتشار این فهرست موجب خواهد شد که حس تبعیض به هیچ یک از متقاضیان داده نشود و همه آن‌ها بدانند که نوبت آن‌ها در این فهرست، در چه جایگاهی قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز