خبرگزاری کار ایران

با برگزاری ده‌ها برنامه فرهنگی،

فرهنگسراهای تهران به سوگ سیدالشهدا می‌نشینند

کد خبر : ۲۱۷۶۴۰

سوگواره نمایشی خمسه، بیش از ۳۰ مجلس تعزیه، نمایشگاه آثار تصویرسازی «دشت گریان»، بازسازی مسیر حرکت کاروان کربلا، از جمله برنامه‌های دهه اول محرم در فرهنگسرا‌ها و خانه‌های فرهنگ شهر تهران است.

سوگواره نمایشی خمسه، بیش از ۳۰ مجلس تعزیه، نمایشگاه آثار تصویرسازی «دشت گریان» و تصاویر پشت صحنه سریال «مختارنامه»، بازسازی مسیر حرکت کاروان کربلا، نمایش عکس‌های عاشورایی و… از جمله برنامه‌های دهه اول محرم در فرهنگسرا‌ها و خانه‌های فرهنگ شهر تهران است.

به گزارش ایلنا، فرهنگسراهای تهران همزمان با آغاز ماه محرم به سوگ سیدالشهدا نشسته‌اند. برنامه‌های مناسبتی ایام عزاداری از هفته گذشته با برگزاری شب‌های شعر و مرثیه «بر آستان اشک» در فرهنگسرای اندیشه آغاز شد و از نخستین روز محرم با اجرای مجالس تعزیه در فرهنگسراهای رازی، ارسباران، خاوران و شفق و افتتاح نمایشگاه «دشت گریان» از تصویرسازی‌های عاشورایی در نگارخانه لاله ادامه یافت.

فرهنگسرای ابن سینا در منطقه ۲ با گردهمایی کانون‌های قرآنی مساجد در مسجد قدس برنامه «خورشید بر نیزه» را برگزار می‌کند و ویژه‌برنامه سوگواره نمایشی خمسه تا آخر ماه صفر میزبان علاقه‌مندان است. فرهنگسرای ارسباران در منطقه ۳ هر روز ساعت ۲۰ یک مجلس تعزیه دارد و نمایشگاه عکس آیین‌های عاشورایی را هم برپا کرده است. فرهنگسرای آفتاب هم ضمن راه‌اندازی چایخانه صلواتی از نمایشگاه عکس عاشورایی زهرا منصوری میزبانی می‌کند.

علاقه‌مندان برای دیدن مسیر حرکت کاروان کربلا می‌توانند به فرهنگسرای اشراق بروند و برنامه تجلیل از مادران شهدای نوجوان در فرهنگسرای معرفت برگزار می‌شود. فرهنگسرای فردوس با برگزاری مسابقه «پلی تا آسمان» و تولید محصولات عاشورایی «لالایی رباب» یاد شهیدان کربلا را زنده نگه می‌دارد. فرهنگسرای سرو هم با سخنرانی‌های مذهبی در ۱۰ و ۱۱ آبان به سوک سیدالشهدا می‌نشیند.

حجت‌الاسلام نقویان در فرهنگسرای گلستان در برنامه «همنوا با مادر سادات» هر روز سخنرانی می‌کند و جشنواره غذاهای ایرانی ویژه ماه‌های محرم و صفر در خانه فرهنگ فدک برگزار می‌شود. نمایش صحنه‌ای «در رثای مظلومان» هر روز ساعت ۱۶ در تماشاخانه فرهنگسرای گلستان روی صحنه می‌رود و فرهنگسراهای رویش و کار هم با برگزاری بیش از ۲۰ برنامه متنوع در ماه محرم از عزاداران میزبانی می‌کنند.

فرهنگسرای عطار اجرای نمایش‌های «مهربانی» و «اصحاب الحسین» را در دستور کار دارد و فرهنگسرای رازی در منطقه ۱۱ مجموعه برنامه‌های «روایت خورشید بر نیزه» را شامل تعزیه‌خوانی و عزاداری به مدت ۱۰ شب اجرا می‌کند. فرهنگسرای خاوران علاوه بر میزبانی از مراسم شعرخوانی آیینی، میزبان نمایشگاه کتاب «با کاراون نور» است. نمایشگاه عکس‌های سریال «مختارنامه» در فرهنگسرای بهمن و نمایشگاه اشعار محرم در فرهنگسرای بهاران برگزار می‌شود.

مسابقه عکس سوگواره مهر حسین(ع) با موضوع عزاداری ماه محرم در منطفه ۲۱، پنجمین سوگواره فرهنگی ادبی «سبز سرخ» در منطقه ۲۲، نمایشگاه «عکس و اشک…» در فرهنگسرای انقلاب، ویژه‌برنامه «پرده عشاق» و ۱۳ شب مجلس تعزیه در فرهنگسرای شفق و نمایشگاه عکس عاشوراهای ایران در ایستگاه‌های مترو برگزار می‌شود. فرهنگسرای خاوران هم طبق روال هر سال در دهه اول محرم هر روز ساعت ۱۴:۳۰ یک مجلس تعزیه برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان برای حضور در ویژه‌برنامه‌های ماه محرم و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند یا از طریق رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی fhnews. ir در جریان آخرین برنامه‌های فرهنگسراهای شهر تهران قرار بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز