خبرگزاری کار ایران

سال تحصیلی قرآنی درالقرآن خانه کارگر آغاز شد

کد خبر : ۱۱۳۱۲۳

این مراسم که با حضور جمعی از قرآن آموزان، حافظان کل قرآن کریم، اساتید و مدیران اجرایی دارالقرآن خانه کارگر عصر دیروز دوشنبه ۲۲ مهر ۹۲ در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

ایلنا: آیین بازگشایی سال تحصیلی قرآنی این مرکز عصر دیروز دوسنبه ۲۲ مهرماه برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دارالقرآن خانه کارگر، این مراسم که با حضور جمعی از قرآن آموزان، حافظان کل قرآن کریم، اساتید و مدیران اجرایی دارالقرآن خانه کارگر در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد؛ طه محجوب مدیر اجرایی این دارالقرآن به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی گفت: دارالقرآن خانه کارگر از سه سال پیش تصمیم گرفت تا هر سال در ماه مهر، مراسمی را تحت عنوان آئین بازگشایی سال تحصیلی قرانی برگزار کند و امسال هم خدا توفیق داد تا این آیین دوباره برگزار گردد.

وی افزود: ما در سال گذشته فعالیت‌های مختلفی را در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی انجام دادیم که منجر شد تا طبق گزارشات همکارانمان به بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سراسر کشور خدمات دینی و قرآنی ارائه کنیم.

محجوب گفت: در سال تحصیلی جاری در نظر داریم تا این عدد را به دو برابر افزایش دهیم و برنامه‌های مختلفنی را هم بابت این موضوع نگارش کردیم و البته بیشترین تکیه ما بر توسعه دوره‌های غیرحضوری قرآن کریم می‌باشد که بر همین اساس جلسات مختلف و راهکارهای زیادی را پیش روی خود قرار دادیم و امیدواریم تا با استعانت از پروردگار و ائمه اطهار علیهم السلام و نیز توجه به دانش روز گام‌های موثری را در ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت روزافزون جامعه در حوزه علم و فناوری گفت: در این حوزه و همچنین حوزه فناوری در زمینه قرآن پیشرفت چشمگیری حاصل شده است. امروزه خبرهای مختلفی درحوزه‌های قرآنی می‌شنویم که شاید تا دیروز به عنوان آرزوهایی برای بشر مطرح بودند. این ویژگی علم است که کارهای ناممکن را ممکن می‌سازد. با اختراع فکس و تلفن و اینترنت و خدمات ارائه شده زندگی بشر دائما درحال تحول بوده وبا هرا بداعی یکسری از مشاغل تغییر هویت داده و زندگی بشر را دستخوش تغییرات فراوانی کرده است. به گونه‌ای که امروزه یک نفر با کمک علم می‌تواند بسیاریا زکارهایی را که قبلا چند روز ه و توسط چندنفرانجام می‌شد را در مدت زمان کوتاهی به انجام برساند.

طه محجوب خطاب به کارکنان دارالقرآن خانه کارگر گفت: سرعت رشد علم و فنآوری اینگونه است، اگر عقب بمانیم خیلی از امکاناتی را که در جامعه اسلامی قابلیت رشد و ترویج دارند، از دست می‌دهیم. باید ازعلم برای ترویج قرآن و فرهنگ اسلامی استفاده کنیم. امروزه اینترنت به یکی از پر مخاطب‌ترین رسانه‌های جمعی تبدیل شده و همه چیز در آن یافت می‌شود. متأسفانه غربی‌ها با بهرمندی از این امکان فرهنگ ضددین و مذهب خود را با بهترین کیفیت در این فضا عرضه می‌کنند و هنوز ما یک سایت درخور ترویج فعالیت‌های دینی خود نداریم. لذا باید تلاش کنیم تا ما نیزب ا استفاده از این ابزار و با محتوایی مناسب مبلغ دین مبین اسلام و سدی مقابل هجمه‌های دشمن و انحرافات باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز