خبرگزاری کار ایران

برندگان جایزه‌ مهرگان؛ جوایز خود را دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۹۳۵

علیرضا زرگر با رد شایعات مربوط به تعطیلی جایزه مهرگان از ادامه‌ی بررسی کتاب‌ها و اهدای جوایز به آثار برتر ادبی برای امسال و سال‌های آینده خبر داد.

جایزه‌ی مهرگان با انتخاب آثار برتر در سال‌جاری؛ روند برگزاری خود در سال‌های آینده را نیز دنبال خواهد کرد.

علیرضا زرگر(مدیر جایزه‌ی مهرگان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره سرنوشت جایزه مهرگان علم و ادب گفت: پس از مشورت و گفت‌وگو با هیئت امنا و داوران جایزه‌ی مهرگان و باتوجه به شرایط فعلی و لغو مکرر برنامه‌های فرهنگی و هنری در آخرین ساعت‌های قبل از برگزاری آن‌ها؛ تصمیم گرفتیم همچون سال‌های گذشته؛ امسال هم مراسم عمومی اهدای جایزه‌ی مهرگان نشود. اگرچه جوایز نقدی، لوح‌های تقدیر و تندیس مهرگان ادب در دو بخش رمان و مجموعه داستان تا قبل از پایان سال به دست برگزیدگان آن خواهد رسید. ما امیدوار می‌مانیم که در سال آینده شرایط اندکی بهتر شود.

علیرضا زرگر همچنین با رد شایعاتی که درباره تعطیلی این جایزه مستقل و خصوصی به گوش می‌رسد؛ گفت: جایزه‌ی مهرگان همچنان باقی است و به‌رغم همه‌ی مشکلات و کاستی‌ها به کار خود ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: کارهای مقدماتی برای دوره‌ی بعدی جایزه‌ی مهرگان یعنی دوره‌ی پانزدهم و شانزدهم که به بررسی آثار منتشر شده در سال‌های 1392 و 1393 می‌پردازد؛ آغاز شده و پس از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت 94 و با انتشار کتاب‌های سال 93 کار داوری آثار رسما آغاز می‌شود.

مدیر جایزه‌ی مهرگان در پایان تاکید کرد: برای دوره‌ی پانزدهم و شانزدهم جایزه‌ی مهرگان ادب باتوجه به تحولات در فضای مجازی و گسترش روز افزون نشر الکترونیک؛ سازوکارهایی پیش‌بینی کرده‌ایم که حقوق همه‌ی نویسندگانی که به زبان فارسی می‌نویسند؛ رعایت شود. در این مورد ازسوی دبیرخانه مهرگان در سال آینده اطلاع رسانی بیشتری انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز