خبرگزاری کار ایران

نیاز بانک ذخیره پوست شیراز به اهدای پوست/ رضایت 50 خانواده به اهدای پوست بیمار مرگ مغزی

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۹۹۴

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نیاز بانک ذخیره پوست این شهرستان به اهدای پوست خبرداد.

به گزارش ایلنا، عبدالخالق کشاورز اظهار داشت: در یک‌سال گذشته بیش از 50 خانواده نسبت به اهدای پوست بیمار مرگ مغزی رضایت داده‌اند که این رقم در مقایسه با گذشته پیشرفت مضاعفی داشته و انتظار می‌رود این رقم افزایش یابد.

کشاورزی با اشاره به این‌ که پوست افراد مبتلا به مرگ مغزی در صورت رضایت خانواده به بیماران سوختگی پیوند زده می‌شود، درباره تسهیل پیوند پوست افزود: این عمل در کاهش هزینه و دوران نقاهت مؤثر بوده، به‌طوری که در سراسر ایران رتبه قابل قبولی را به خود اختصاص داده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خواستار اطلاع‌رسانی گسترده‌تر از سوی رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ اهدا پوست شد و افزود: بسیاری از خانواده‌هایی که یکی از اعضای آن دچار مرگ مغزی می‌شود تا اندازه‌ای نسبت به موضوع بی‌اطلاع هستند و گمان می‌کنند پوست متوفی کاملاً جدا می‌شود در حالی که برداشت پوست اهدایی فقط از قسمت‌های خاص و با ضخامت مشخص صورت می‌گیرد.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مرکز آموزشی درمانی سوختگی امیرالمومنین (ع) شیراز از مراکز درمان سوختگی است که ماهانه به‌طور میانگین 130 نفر در آن بستری می‌شوند که میزان سوختگی حدود 30 نفر از آن‌ها بالای 60 درصد است که با تلاش تیم جراحی از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کنند.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در این مرکز ماهانه 70 عمل پیوند پوست انجام می‌شود که از این تعداد حدود 40 درصد آنان به اهدا پوست برای پانسمان اولیه نیاز دارند و در حال حاضر موجودی پوست اهدایی در بانک ذخیره پوست تنها کفاف حدود یک هفته اعمال جراحی را می دهد.

کشاورزی با بیان اینکه امروزه نیاز به اهدای پوست بیش از گذشته احساس می‌شود، افزود: در گذشته انتقال بیماران به اتاق عمل برای پیوند پوست با تاخیر دو یا چند هفته‌ای صورت می‌گرفت، اما در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفت تکنولوژی و با افزوده شدن بخش‌های پشتیبان ICU مدرن انتقال بیمار به اتاق عمل ، ظرف چند روز انجام می‌شود.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دستیابی به علم پیوند پوست را ارزشمند دانست و درباره بانک پوست شیراز ، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر در این زمینه منطبق با استاندارد‌های دنیا پیش رفته‌ایم.

وی از شهروندانی که کارت اهدا عضو می‌گیرند، خواست بخش اهدا پوست را نیز علامت بزنند تا از ثواب این امر خیر برخوردار شوند و با اهدای پوست بتوانند جان حداقل یک نفر دیگر را نجات دهند .

بزرگترین بیمارستان سوختگی خاورمیانه در شهر صدرا با 28 هزار متر مربع زیربنا و با ظرفیت 100 تخت در هفت طبقه شامل بخش‌های بستری ویژه بیماران عفونی وغیرعفونی، آی‌سی‌یو، جراحی ترمیمی، جراحی پلاستیک، سوختگی کودکان و سوختگی زنان به ارائه خدمات تخصصی به بیماران می‌پردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز