خبرگزاری کار ایران

تصویب دو لایحه جهت افزایش رونق ساخت و ساز در شیراز

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۲۹۲

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز گفت: تصویب لایحه «صدور کارت اوراق بستانکاری (تشویقی) جهت پرداخت مطالبات پیمانکاران و بستانکاران شهرداری» و «کاهش بهای خدمات باغات و تجاری خطی» توسط شورای اسلامی شهر شیراز در نهایت منجر به رونق ساخت و ساز می‌شود.

به گزارش ایلنا،امید گشتاسبی با اشاره به نحوه استفاده از اوراق بستانکاری در گذشته گفت: اوراق بستانکاری شهرداری قرضی است که شهرداری برای جبران کمبود منابع نقدی خود از بستانکاران و پیمانکاران عرضه و در ازای آن سود پرداخت می‌کند. در لایحه «صدور کارت اوراق بستانکاری جهت پرداخت مطالبات پیمانکاران و بستانکاران شهرداری» که توسط شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید، مطالبات قطعی شده پیمانکاران حقیقی و حقوقی پروژه های عمرانی که مبلغ کل پیمان آنها حداکثر یک میلیارد تومان باشد و بستانکاری اشخاص بابت املاک مورد مسیر میتوانند در ازای طلبشان کارت اوراق بستانکاری دریافت کنند.

وی در مورد نحوه استفاده از کارت اوراق بستانکاری گفت: چنانچه بستانکاران تا قبل از سه ماه از این کارت برای پرداخت عوارض استفاده کنند به میزان پنج درصد سود، اگر بین سه تا شش ماه از کارت خود برای پرداخت عوارض استفاده کنند به میزان ده درصد سود و اگر در زمانی بیش از شش ماه اقدام به استفاده از کارت خود کنند به میزان ۱۵ درصد به مبلغ کارت اوراق بستانکاری افزوده می‌شود.

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز با اشاره به مصوبه دیگر شورای شهر در خصوص «کاهش بهای خدمات باغات و تجاری های خطی» افزود: شهرداری هر سال لوایحی را به شورا ارسال می‌کند که پس از مصوب شدن، همه شهروندانی که پرداخت نقدی دارند طبق آن مشمول کاهش عوارض می شوند. با توجه به اینکه شهرداری به دنبال افزایش نقدینگی و ایجاد رونق در بازار مسکن است، لایحه ای را به شورا ارائه داد که طبق آن عوارض تجاری های خطی بر گذرهای 20 متر به بالا و باغات به غیر از مجموعه باغات قصردشت هم در صورتی که پرداخت نقدی داشته باشند، مشمول کل تخفیف شوند.

گشتاسبی در ادامه افزود: هر ساله بابت پرداخت نقدی تخفیفاتی توسط شهرداری ارائه شده اما تخفیف بابت کاهش بهای خدمات باغات و تجاری های خطی تا به حال نبوده، برای اولین بار این اتفاق افتاد و این مصوبه تا پایان سال اعتبار دارد

وی در خصوص اهداف این دو مصوبه گفت: جبران کمبود نقدینگی شهرداری، رونق بازار مسکن شهر شیراز، جلب اطمینان بستانکاران از دریافت مطالبات، تملک سریعتر املاک مورد مسیر از جمله اهداف مصوبه صدور کارت اوراق بستانکاری (تشویقی) جهت پرداخت مطالبات پیمانکاران و بستانکاران شهرداری است که در نهایت منجر به افزایش تقاضا برای صدور پروانه و در نهایت رونق ساخت و ساز می‌شود. همچنین رونق بازار مسکن نیز از جمله اهداف مصوبه «کاهش بهای خدمات باغات و تجاری خطی» است. با توجه به رکود یا کاهش قیمت ساختمان در سالهای اخیر ، برای همسان سازی قیمتهای تجاری با قیمت های واقعی در بازار این مصوبه به مرحله اجرا گذاشته شده است. در حال حاضر 40درصد از واحدهای تجاری خطی صادر شده پرونده خود را تقسیط کرده اند که پیش بینی می شود با ابلاغ مصوبه «کاهش بهای خدمات باغات و تجاری خطی» و دریافت تخفیف، این واحدها نسبت به پرداخت عوارض خود به صورت نقدی اقدام کنند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز در انتها ضمن تشکر از همراهی شورای شهر در تصویب این دو لایحه افزود: مصوبات مذکور در راستای تامین مالی و نقدینگی در شرایط رکود بازار مسکن و رکود اقتصادی حاکم در کشور می‌تواند راهگشایی جهت پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی از شهرداری باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز