خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر شیراز خبر داد:

احیاء هفت سقاخانه قدیمی شیراز تا پایان امسال

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از احیاء هفت سقاخانه قدیمی شیراز تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمودرضا طالبان در جمع خبرنگاران گفت: سقاخانه یکی از نمادهای فرهنگ دینی و ایرانی ما محسوب می‌شود و موضوع مرمت و احیاء این نمادها نیز در راستای توجه به این فرهنگ، مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برآورد اعتباری برای احیاء و مرمت این سقاخانه‌ها انجام شده است، گفت: برخی از این سقاخانه‌ها به مرور زمان تخریب شده و بعضی نیز به‌دلایلی، استفاده نمی‌شود.

طالبان اعتقاد دارد که با احیاء این سقاخانه‌ها به‌عنوان نمادهایی شناخته شده در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، می‌توان به بازگشت هویت محله‌های قدیمی شیراز امیدوارتر بود.

125478

عضو شورای اسلامی شیراز جایگزین کردن آبخوری‌های جدید به‌جای سقاخانه را دیدگاهی مناسب ندانست و تاکید کرد که توجه به احیاء سقاخانه‌ها، اقدامی موثر در توجه به نمادهای فرهنگی و آداب گذشته و جایگاه و اهمیت آب و سیراب کردن تشنه در نگاه اسلامی برشمرد.

طالبان با یادآوری اینکه توجه به بافت مرمت و بهسازی بافت تاریخی باید همراه با تمام نمادها و نشانه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی موجود در این بافت باشد، گفت: نقاطی که سقاخانه‌های قدیمی شیراز در آنجا قرار داشته، توسط مشاور شناسایی شده است.

کد خبر : ۳۸۸۸۲۳