خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

همه ما در جریان آتش‌سوزی پاسارگاد ضعف داشتیم

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۳۹۹

استاندار فارس گفت: در اتفاق آتش‌سوزی جنگل‌های پاسارگاد، همه ما در بخش‌های مختلف ضعف داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سید محمدعلی افشانی عصر در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فارس، گفت: با عنایت به اینکه دستگاه ای مختلف در بحث آتش سوزی جنگل های پاسارگاد تمام تلاششان را کردند، اما باید بپذیریم که بدون استثنا همه ما ضعف داشتیم.

وی با بیان اینکه، در بازدید از منطقه متوجه شدم افرادی که برای خاموش کردن آتش به آن بزرگی به منطقه اعزامشده بودند، ابتدایی ترین لوازم و ابزار را نداشتند، افزود: همه در بخش های عملیاتی، تجهیزاتی و مدیریتی ضعف داشتند.

استاندار فارس از آتش سوزی جنگل های پاسارگاد به عنوان یک فرصت نام برد و ادامه داد: باید تمام کمبود ها و مشکلات را شناسایی کرد و در صدد رفع آن برآمد.

افشانی با انتقاد از نرسیدن به موقع بالگرد به منطقه، افزود: باید دید علت نرسیدن بالگرد به منطقه با وجود تقاضای مسئولین چه بوده است.

وی با اشاره به جلسه برگزار شده با رئیس سازمان محیط زیست کشور، از همراهی دکتر ابتکار برای تجهیز منطقه بمو به سیستم‌ها و دوربین های هوشمند خبر داد و گفت: تامین و نصب دوربین‌های پایش در عرصه‌های مختلف منابع طبیعی هم بسیار اهمیت دارد تا بتوان با حداقل نیروی انسانی، شعاع وسیعی را پایش کرد.

استاندار با بیان اینکه 78 درصد فارس جنگل و مرتع است، گفت: نیروهای آموزش‌دیده، امکانات و تجهیزات پیشرفته و ساماندهی مردم محلی در روستاها را در مهار حوادث طبیعی و مدیریت امدادرسانی بسیار مهم است.

افشانی با انتقاد از کم کردن اختیارات استانداران در مباحث اجرایی و مدیریتی، گفت: در این مباحث استانداری تنها به‌عنوان ناظر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز