خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس خبر داد:

طرح ضیافت الهی با حضور 200 مبلغ از قم در ایام رمضان

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۱۰۲

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از حضور 200 مبلغ از قم و 200 مبلغ بومی در طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز ، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی دوشنبه 17 خرداد در یک کنفرانس خبری، ویژه برنامه های ماه مبارک دمضان را تشریح کرد و گفت: امسال نیز سعی داریم برنامه را در بقاع متبرکه برگزار کنیم که این موضوع در راستای تبدیل این اماکن مقدس به کانون های فرهنگی است.

موسوی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی از مصر و ایران، برگزار می‌شود که اول تا هفتم ماه مبارک رمضان، احمدشحات احمد سید از مصر و از دهم تا شانزدهم این ماه سیدجواد حسینی، به‌عنوان قاریان بین‌المللی در محافل انس با قرآن حضور خواهند داشت.

میر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از اعزام 400 طلبه و مبلغ مذهبی به سراسر استان فارس توسط اوقاف و امورخیریه خبر داد و گفت: از این تعداد 200 طلبه از حوزه علمیه قم و 200 طلبه از حوزه‌های علمیه استان، اعزام شده‌اند.

موسوی با تصریح اینکه فارس رتبه اول اعزام روحانیون توسط اوقاف را در کشور به‌خود اختصاص داده است، گفت: استان تهران با اعزام 140 طلبه در رتبه بعدی قرار دارد.

وی همچنین از اطعام و افطار از محل موقوفات مرتبط به میزان 50 هزار پرس غذا و افطاری ساده از محل کمک‌های افراد متمکن تحت عنوان سفره های آسمانی خبر داد و افزود: جزءخوانی قرآن‌کریم در 50 بقعه متبرکه قبل از افطار نیز یکی دیگر از برنامه های این ایام است.

مدیرکل اوقاف فارس با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه لیالی قدر نیز در ایام ماه مبارک رمضان، با شکوه خاص معنوی دنبال خواهد شد، گفت: برنامه‌های لیالی قدر، هر سه شب 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان در مضاجع شریف امام‌زادگان در استان فارس برگزار خواهد شد.

موسوی همچنین از اجرای طرح تخفیف به مستاجران اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با هدف تشویق مستاجران و متصرفان و به‌روز رسانی اسناد اجاره، اوقاف و امورخیریه فارس به افرادیکه در ایام ماه مبارک رمضان برای تمدید و تجدید قرارداد و پرداخت بدهی‌های خود مراجعه کنند، 20 درصد تخفیف خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز