خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

مسابقات زیبایی اسب عرب در محدوده‌ای نزدیک تخت‌جمشید برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: مسابقات زیبایی اسب عرب در محدوده‌ای نزدیک تخت‌جمشید برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارایلنا از شیراز، حیدر علی کامیاب که ظهر امروزدوشنبه در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت با اشاره به اینکه زمان برگزاری این رقابت‌ها چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه است خاطرنشان کرد: با اتمام این مسابقات، هفته آینده و در روزهای سی‌ام و سی و یکم اردیبهشت، میزبان رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی هستیم که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

کامیاب با تصریح اینکه تمام شهروندان استان فارس و شهر شیراز، میزبان این رقابت‌ها هستند و در برگزاری هرچه بهتر این رویداد‌ها، می‌توانند سهیم و البته مسئول باشند، ‌ گفت: سالن سرپوشیده مجموعه ورزشی شهید آیت‌الله دستغیب، فردا، سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت به فدراسیون کشتی تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای این ورزشگاه، تجهیزات استانداردی پیش‌بینی و استفاده شده است، گفت: گنجایش سالن حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر است که ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی برای تماشاچیان، ۲۰۰ صندلی برای خبرنگاران و میهمانان ویژه و حدود ۴۰ صندلی نیز برای قسمت وی‌آی‌پی در نظر گرفته‌ایم.

کامیاب تاکید کرد: تیم‌ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی فردا وارد شیراز خواهد شد و تمرینات خود را در خانه کشتی زیرنظر استاد بنا، انجام می‌دهد و سایر تیم‌ها نیز براساس تقویم زمان‌بندی اعلام شده در روزهای ۲۷ اردیبهشت و پس از آن وارد شیراز می‌شوند.

این مقام مسئول از حضور رئیس فیلا، وزیر ورزش و جوانان، معاونان وزارت ورزش و جوانان، استاندار فارس و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری به‌عنوان میهمانان ویژه این رقابت‌ها یاد کرد و گفت: مسئولیت اجرایی مسابقات جهانی کشتی فرنگی، برعهده هیئت کشتی استان فارس است و ورزش و جوانان تنها تامین کننده سخت‌افزار‌ها و پشتیبانی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بستر‌های لازم برای میزبانی مطلوب رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی در شیراز، آماده شده است، گفت: هر یک ورزشکار، سفیری برای معرفی شیراز و ایران، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های ما در ابعاد مختلف خواهد بود و برگزاری هرچه بهتر این رقابت‌ها، تاثیرات بسیار عمیقی در توسعه فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در آینده خواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس تصریح کرد: استان فارس و شهر شیراز توان میزبانی رویدادهای بزرگ جهانی و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف خصوصا در حوزه ورزش و جوانان را دارد و قطعا برای رسیدن به مطلوبیت در این میزبانی‌ها نیازمند همت جمعی و همراهی تمام مسئولان، اداره‌ها و مجموعه‌های دولتی و البته همراهی و مشارکت مردم هستیم.

کامیاب با اشاره به تکمیل و آماده‌سازی ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز در مدت کمتر از ۳ ماه، گفت: متاسفانه سخت‌افزار‌ها و بافت امکانات فیزیکی ورزشی در شیراز فرسوده و نیازمند بهسازی و بازسازی است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصادمقاومتی اقدام و عمل ادامه داد: اقدام و عمل، برای ورزش و جوانان، سال احیاء سخت‌افزارهای ورزشی در استان فارس و شهر شیراز است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه طی ۱۱ ماه گذشته در کنار تلاش برای تکمیل پروژه‌های ورزشی، موضوع بهسازی و نوسازی امکانات موجود در دستور کار بوده است، ‌ گفت: امسال حداقل ۴ ورزشگاه و سالن ورزشی در شیراز بهسازی، نوسازی و بازسازی خواهد شد.

کامیاب با یادآوری اینکه هنوز کار در مجموعه ورزشی شهید آیت‌الله دستغیب تمام نشده است، گفت: نوسازی و بازسازی ورزشگاه سرپوشیده این مجموعه، فاز اول بود که با همت و حمایت همه مسئولان خصوصا استاندار فارس، اجرایی شد و در مراحل بعدی آماده‌سازی زمین فوتبال و پیست تارتان این ورزشگاه مد نظر است.

کامیاب با بیان اینکه بهسازی و نوسازی مجموعه ورزشی تختی، خانه وزنه‌برداری و سالن ورزشی حجاب برای امسال در دستور کار قرار دارد، ‌ افزود: برای نوسازی سالن سرپوشیده مجموعه ورزشی شهید دستغیب، حدود ۳ میلیارد هزینه شد و با توجه به ادامه کار بهسازی و تعمیرات این مجموعه تا پایان امسال، پیش‌بینی می‌شود هزینه‌ها تا ۵ میلیارد افزایش یابد. البته برای اجرای بهسازی و نوسازی ۴ مجموعه ورزشی ذکر شده نیز بالغ بر ۴ میلیارد تومان نیاز داریم.

کامیاب محل تامین اعتبارات مورد نیاز برای اقدامات عمرانی را از محل بودجه ملی و استانی و سایر منابع اعلام و اضافه کرد: طی ۲ هفته آینده، ‌ ۲ رویداد ورزشی در سطح بین‌المللی را میزبانی خواهیم کرد که اولین رویداد، مسابقات زیبایی اسب عرب است که با حضور ۱۴۰ شرکت کننده در محدوده‌ای نزدیک تخت‌جمشید برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۶۹۴۱۱