خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز خبر داد:

افتتاح پارک کوهستانی 580 هکتاری شیراز تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۶۶۷

شهردار شیراز از افتتاح و بهره‌برداری پارک کوهستانی 580 هکتاری دراک شیراز تا پایان امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا پاک‌ فطرت بعد از ظهر امروز چهارشنبه در بازدید از روند اجرا و پیشرفت پارک کوهستانی 580 هکتاری شیراز، اظهار داشت: تنها بوستان بزرگ شهر شیراز بوستان آزادی با مساحت نزدیک به 28 هکتار است.

وی با اشاره به توسعه شهر شیراز و گسترش نیازهای مردم در زمینه استفاده از بوستان‌ها افزود: ساخت پارکی بزرگ در شیراز که پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد به نحوی که خانواده‌ها بتوانند یک روز کامل خود را در آن سپری کنند از نیازهای ضروری شهر شیراز است.
 
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: آغاز به کار مراحل ساخت پارک 580 هکتاری کوهستان در شیراز مشکلات بسیاری داشت از جمله اینکه این ملک متعلق به شهرداری بود و متأسفانه افراد سودجو در آن مستقر شده بودند و بیش از  6 ماه طول کشید تا این افراد از ملک شهرداری خارج شوند.
 
علیرضا پاک‌فطرت با اشاره به اینکه ساخت پارک چند منظوره‌ای آغاز شده و نزدیک به 2 سال است در آن کار می‌شود تصریح کرد: ان شاءالله تا پایان امسال این پارک افتتاح شده و در اختیار مردم قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه این پارک بزرگ، فراتر از نیازهای شهر شیراز پیش‌بینی شده است عنوان کرد: کاربری این پارک به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که می‌تواند استان‌های جنوبی را نیز پوشش دهد به ویژه در تابستان که شیراز هوای خوبی دارد و مردم از استان‌های گرم جنوبی به شیراز سفر می‌کنند با حضور در این پارک می‌توانند خاطرات خوبی برای خود و خانواده‌شان ایجاد کنند.
 
شهردار شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر زیرساخت‌های این پارک در دست آماده‌سازی است بیان کرد: سرمایه‌گذاری‌های زیادی می‌تواند در این پارک انجام شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند در پروژه‌های مختلف از جمله تله‌کابین، ورزش‌های مختلف، ساخت هتل و کاربری‌های متنوع دیگر سرمایه‌گذاری کنند.
 
علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه پارک کوهستانی 580 هکتاری نزدیک به محل احداث سد تنگ سرخ در حال ساخت است گفت: اگر این سد تکمیل شود آب و هوای این پارک را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد و فضایی با نشاط تر برای مردم شیراز ایجاد خواهد شد و همگان می‌توانند از این زیبایی‌ها استفاده کنند.
 
وی همچنین به تلاش مجموعه شهرداری شیراز در راستای ساماندهی ارتفاعات شیراز اشاره و تصریح کرد: یکی از زیبایی‌های شیراز ارتفاعات آن است و شیراز یکی از کلان‌شهرهایی است که ارتفاعات بسیار زیبایی دارد که هم از نظر نوع رنگ و هم از نظر نوع خاک شرایط ویژه ای دارد.
 
شهردار شیراز با بیان اینکه در گذشته نیز اقدامات ارزنده‌ای در ارتفاعات شیراز انجام شده است عنوان کرد: شهرداری شیراز شتاب این فعالیت‌ها را بیشتر کرده و در حال حاضر بیش از 13 هزار هکتار از ارتفاعات شیراز توسط منابع طبیعی در اختیار شهرداری قرار گرفته است تا سبز شود.
 
علیرضا پاک‌فطرت با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در زمینه سرمایه‌گذاری در ارتفاعات این شهر بیان کرد: باید زمینه ورود سرمایه‌گذار در این بخش فراهم و مباحث گردشگری دنبال شود اما سرمایه‌گذاری به این صورت که باید سطح اشغال حداکثر 5 درصد باشد و 95 درصد فضای سبز و طبیعی ارتفاعات باید باقی بماند.
 
وی تأکید کرد: فراهم کردن زمینه برای سرمایه‌گذاری در ارتفاعات شیراز مستلزم آماده‌سازی زیرساخت‌ها از جمله تأمین برق، آب، جاده و غیره است که این کار در حال حاضر توسط شهرداری و بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر در حال انجام است.
 
شهردار شیراز افزود: سال گذشته و امسال مبلغ خوبی برای این کارها در نظر گرفته شده است و امیدواریم زیرساخت‌ها به بهترین نحو و در کمترین زمان برای سرمایه‌گذارها آماده شود
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز