خبرگزاری کار ایران

میرزاده در فارس:

حرکت‌های بنیادی در حوزه ورزش از برنامه‌های مهم دانشگاه‌آزاد است

رییس دانشگاه‌آزاد گفت: حرکت‌های بنیادی در حوزه ورزش از برنامه‌های مهم دانشگاه آزاد است.

به گزارش  خبر نگار ایلنا از شیراز، حمید میرزاده که شامگاه امروز شنبه در جلسه هیان امنای این دانشگاه در فارس سخن می‌گفت، افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش علاوه بر کاهش هزینه‌های درمانی، باعث کاهش میزان ناهیجاری‌های اجتماعی نیز می‌شود، معتقدیم جوانی که ورزش را به همراه علم دنبال کند از آسیب مصون خواهد ماند.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور افرادی فرهیخته در هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: تمامی اعضای هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی از سرمایه‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

میرزاده با اشاره به برنامه‌های رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان‌فارس گفت: خوشبختانه تمامی برنامه‌های واحدهای استان‌فارس مطابق با برنامه‌های سازمان‌مرکزی دانشگاه‌آزاد اسلامی طراحی و اجرا شده است.

رییس دانشگاه آزاد به پروژه‌های عمرانی افتتاح شده در این واحد از جمله مجموعه ورزشی7 هزار متری اشاره کرد و گفت: معاون ورزشی دانشگاه پس از بازدید از این مجموعه آن را بی‌نظیر دانسته که این موضوع باعث خرسندی است.

میرزاده، ادامه داد: در حال حاضر حدود 600 هزار مترمربع به فضاهای ورزشی اختصاص داده شده و 81 هزار مترمربع دیگر در دست احداث است که امیدواریم بزودی تکمیل و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: توسعه علمی، اسلامی و آزاد اندیشی به معنای واقعی کلمه از مهمترین برنامه ها و اهداف دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می رود به همین سبب در این مسیر تمام تلاش خود را مبذول خواهد داشت.

وی با اشاره به سوله های کارگاهی افتتاح شده در این واحد خاطر نشان کرد: سوله کارگاهی که صبح امروز افتتاح شد، دارای 35 هزار مترمربع زیربنا بوده که در آن 24 آزمایشگاه تعبیه شده است.

رییس دانشگاه آزاد همچنین احداث مجتمع فرهنگی-مذهبی پیامبر(ص) و المان شهدا در این واحد را یکی از طرح‌های ماندگار فرهنگی و عمرانی برشمرد.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ابتکار بی‌بدیل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که با تایید امام(ره) و حمایت بزرگانی چون مقام معظم رهبری تاسیس شده، گفت: مجموعه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی را می‌توان جزو 10 دستاورد اولیه انقلاب اسلامی و از افتخارات ملی به شمار آورد چراکه تاثیرات بسیاری در توسعه کشور داشته است.

میرزاده مجتمع فرهنگی- تفریحی باغ صنایع واحد شیراز که صبح امروز کلنگ احداث آن بر زمین زده شد را طرح مناسبی ارزیابی کرد و گفت: این مجتمع می‌تواند محل مناسبی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان فرهنگی قرار گیرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به درخواست‌های دانشجویان این واحد درباره تاسیس کتابخانه‌ای مرکزی در این واحد گفت: واحد شیراز می‌تواند از طریق درآمدهای خود و تبدیل به احسن اموال مازاد ظرف یک سال آینده این کتابخانه را تاسیس کند.

وی با تاکید بر توسعه مراکز رشد در این واحد گفت: توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان یک ضرورت در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‌رود، چراکه طی سال‌های اخیر علاوه بر افزایش رقبای این دانشگاه جمعیت جوان کشور نیز در حال کاهش است.

میرزاده گفت: با وجود رشد 30 درصدی کارشناسی‌ارشد و 70 درصدی دکترای تخصصی در این استان اما تا پایان سال 99 رشد قابل ملاحظه‌ای در تعداد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی وجود نخواهد داشت.

وی وجود 300 هزار فارغ‌التحصیل استان‌فارس را یکی از سرمایه‌های اصلی این استان برشمرد و گفت: این تعداد فارغ التحصیل در این استان، نشان می‌دهد دانشگاه‌آزاد اسلامی منشا اثر چه خدمات عظیمی در استان بوده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: خوشبختانه رشد تحصیلات تکمیلی در استان قابل توجه است، به گونه‌ای که تعداد رشته محل‌های کارشناسی‌ارشد از 245 به 563 رشته و تعداد رشته‌های دکترای تخصصی از 14 به 123 رشته محل افزایش یافته است.

میرزاده درباره تامین مسکن کارکنان و اعضای هیات علمی گفت: طبق مصوبه هیات امنای استان، واحدها می‌توانند بخشی از زمین شهرک‌های شفا را به مسکن کارکنان دانشگاه اختصاص دهند.

کد خبر : ۳۶۲۱۹۸