خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

امید و آرامش با توسعه شبکه‌های ارتباطی در شهر لامرد

ایلنا در گزارشی به بررسی «پروژه امتداد بلوار معلم شهر لامرد» از ابعاد مختلف پرداخته است.

حسین شبانی نژاد با داشتن کارنامه مدیریتی بالا با اینکه تجربه ای در مدیریت شهری نداشت؛ با کسب رای اعتماد اکثریت به شورای چهارم شهر لامرد رسید و پس از احمد خشنو وارد ساختمان زرد شهرداری لامرد شد و این تنها عبور او از شورا نبود.

تذکر و استیضاح از وظایف قانونی نمایندگان مردم در شورای شهر است و شورا به عنوان موتور مُحرکه شهر پس از شهرداری نقشی اساسی دارد که همه نشان از نقش پررنگ مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

چندی پیش شهردار لامرد پس از ماه ها از پکیج های استیضاح عبور کرد که این دومین عبور او پس از گرفتن رای اعتماد در زمان انتصابش بود.

شبانی نژاد پس از ورود به شهرداری با تأکید بر دو شعار «تکریم ارباب رجوع» و «امید و نشاط اجتماعی» آغاز به کار کرد و با اندک نگاهی به کارنامه وی می توان دید که شهردار لامرد پس از ورود او به شهرداری از تمامی ظرفیت‌های نیروی انسانی و امکانات استفاده کرد و آسفالت خیابان ها و برخی معابر اصلی شهر و کمک به انجمن‌های مردم نهاد و... از کارهایی است که در دوره وی صورت گرفته است که بایستی در گزارشی جداگانه کارنامه او را مورد بررسی قرار داد.

شهر لامرد را می توان یکی از مهم ترین شهرهایی نام برد که از صدر تا ذیل؛ از رئیس جمهور و وزیر تا استاندار به آن نگاهی ویژه دارند و حال که چینی ها هم روی آن حسابی ویژه باز کرده اند و با ورودشان به شهر لامرد موجب برکاتی خواهند شد و این شهر در افق توسعه ای به دور از اغراق به یکی از کلان شهرها تبدیل خواهد شد.

آلومینیوم لامرد وارد فاز اجرایی شده است و بزرگترین آلومینیوم جنوب کشور پس از لغو تحریم های ظالمانه جان تازه ای گرفته است و آنچه که مدیران صنعت بر آن تأکید دارند و نسبت به توسعه آن هشدار می دهند؛ توسعه راه‌های درون شهری و برون شهری در لامرد است که نماینده محترم مجلس و مدیریت شهری و مدیران شهرستان نگاه خود را به این حوزه معطوف کرده اند که هرچه کار شود بازهم کمبودهایی در این حوزه به چشم می آید.

علاوه بر آن که راه ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی و تجاری در شهر دارند نیز به عنوان یکی از عناصرمهم شهری در تعاملات اجتماعی و افزایش سرزندگی عمومی محسوب می شوند که مدیریت شهری در نقشه جامع و تفضیلی شهر باید نگاهی اساسی و اولویت دار به آن داشته باشد.

در حالیکه به پایان عمر سه سالگی مدیریت حسین شبانی نژاد در شهر لامرد نزدیک می شویم؛ بررسی و تحقیق ها در حوزه شهری لامرد نشان می‌دهد که شهردار لامرد؛ امید و آرامش با توسعه شبکههای ارتباطی در شهر را از آغاز تا به امروز در دستور کار خود قرار داده است و به طوری جدی پروژه هایی از قبیل«جاده کمربندی لامرد»، «امتداد بلوار معلم تا میدان خلیج فارس»، «اتصال میدان انقلاب تا فرودگاه لامرد»، «اتصال میدان مادر به بیت‌العباس»را با همکاری اعضای شورای شهر و مسئولین دنبال کرده و برخی از آنان در دست اجرا هستند.

ایلنا در گزارشی به بررسی «پروژه امتداد بلوار معلم شهر لامرد» از ابعاد مختلف پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

بلوار معلم 1

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، حسین شبانی نژاد شهردار لامرد در خصوص اجرای پروژه امتداد بلوار معلم شهر لامرد، گفت: این طرح گره گشای ترافیک شهر می باشد و اجرای آن در ایجاد روحیه امید در شهروندان بسیار موثر خواهد بود.

وی با تأکید براینکه در این شبکه ارتباطی علاوه بر درنظر داشتن ابعاد اقتصادی نیز توجه بیشتر ما به حفظ و ایجاد آرامش مردم است،تصریح کرد: پروژه امتداد بلوار معلم به دلیل قرار گرفتن چهار دانشگاه در امتداد این مسیر و به عنوان بلوار اصلی شهر یکی از طرح های توسعه ای شهرداری و شورای شهر بوده است.

بلوار معلم 10

شبانی نژاد در پاسخ به اینکه چرا این پروژه پر هزینه در شهر لامرد را آغاز کرده اید، اضافه کرد: پروژه امتداد بلوار معلم را نمی توان یک پروژه دانست چرا که چندین طرح توسعه ای در آن پیش بینی کرده ایم که در آینده با بررسی و تصویب آن‌ها به مردم عزیزمان اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اعتبارات قابل توجهی به بوستان 30 هکتاری در بوجه سال آینده اختصاص داده شده است که در چند فاز اجرا خواهد شد.

شهردار لامرد با بیان اینکه از نظرات و پیشنهادات مهندسان شهری برای بهتر اجرا شدن این پروژه بزرگ استفاده خواهیم کرد، گفت: بسیاری از طرح های توجیهی را می‌توانیم با توجه به فضای طبیعی و قرار گرفتن این مسیر در کنار کوهپایه با همکاری تمامی ادارات به اجرا درآوریم.

بلوار معلم 8

شبانی نژاد در پاسخ به اینکه آیا پیمانکار اجرای این طرح مشخص شده است، گفت: قراردادی به منظور اجرای رفوژ میانی و سنگ لبه در این مسیر با پیمانکار منعقد شده که عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی در ادامه مهم ترین پروژه های اجرایی در این مسیر را احداث پارک ها و جاده سلامت و احداث اماکن تفریحی –گردشگری عنوان کرد و افزود: ما به کمک شورای شهر از تمامی مهندسان و کارشناسان اقتصادی در اجرای این پروژه استفاده خواهیم کرد.

شبانی نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز به کار پروژه های خاکبرداری و خاکریزی امتداد میدان انقلاب تا فرودگاه و آسفالت مسیر محمد شریفی به سمت چاه حاج ابول خبر داد.

اتمام پروژه پل توکلی تا پایان سال جاری

اسدالله منصوری مسئول واحد عمران شهرداری لامرد در خصوص اجرای امتداد مسیر بلوار معلم و پل توکلی گفت: ساخت این پل از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد که این پل دارای دو باند رفت و برگشت و در عرض 35 متری بلوار معلم و باعرض دهانه 5/80 متر و به ارتفاع 5/7 متر ازکف رودخانه تا تراز روی آسفالت خیابان اصلی در حال اجرا می باشد.

پل توکلی شهر لامرد

وی با بیان اینکه شرق و غرب شهر با اجرای این پل به یکدیگر متصل خواهند شد، افزود: بعد از اجرای پل توکلی نیز در این مسیر دو پل بزرگ دیگر هم بر روی رودخانه فاریابو و شیرینو اجرا خواهند شد که علاوه براین دو پل بزرگ نیز اجرای 12 پل کوچک هم در این مسیر پیش بینی شده است.

منصوری در پاسخ به اینکه این پل تا چه مدت زمانی به پایان می رسد، افزود: ان شاالله اگر مشکلاتی در روند پروژه پیش نیاید تا پایان امسال به اتمام می رسد.

مسئول واحد عمران شهرداری لامرد گفت: عرض بلوار 32 متر و در دو مسیر رفت و برگشت خواهد بود و طول بلوار معلم تا میدان خلیج فارس حدود 5 کیلومتر است که حدود یک و نیم کلیومتر خاکبرداری و زیرسازی انجام شده است.

ضرورت اجرای پروژه بدلیل ساختار خطی و پراکنده شهر لامرد

سالاری مسئول طرح و برنامه شهرداری لامرد، گفت: هدف شهرسازی ایجاد محیطی آرام و سالم در مسیر ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان است که این شبکه ارتباطی علاوه بر تاثیرات روانی و اجتماعی که دارد، جزو شبکه ارتباطی اصلی شهر لامرد محسوب می شود که این مسیر بر مبنای سلسله مراتب در اولویت اجرایی می‌باشد و تاثیرگذاری بسیاری در دسترسی و فرآیند توسعه شهری دارد.

بلوار معلم 4

وی ادامه داد: مسیر امتداد بلوار معلم به عنوان شبکه ارتباطی اصلی که با اتصال مسیرهای فرعی شهر به این شبکه نقشی اساسی در توسعه پایدار شهری داشته و اهمیت توسعه زیرساخت های اصلی و تاسیسات شهری منجر به بهبود فضای کالبدی، رونق کاربری ها و پویایی محیط شهر می شود.

این مسئول اضافه کرد: مشارکت مردم یکی از محورهای مهم توسعه پایدار شهری است و این شبکه ارتباطی در جلب مشارکت مردم و ادارات موثر خواهد بود چرا که اجرای این مسیر در افق توسعه ای شهر لامرد می تواند به عنوان نشانه و شناسه ای از شهر شکل گیرد.

وی با بیان اینکه این گذرگاه شریانی درجه یک به عنوان جاده کناری در قالب یک برنامه عمرانی میان مدت می‌تواند اجرا شود، افزود: از آنجائیکه براثر توسعه شهر نمی توان دسترسی ها و شبکه های ارتباطی را ثابت نگه داشت نیز اجرای این مسیر به دلیل ساختار خطی و پراکنده شهر لامرد بسیار ضروری می باشد.

سالاری در پاسخ به اینکه چند درصد از مساحت شهر بایستی به راه ها اختصاص داده شوند، گفت: 25 درصد از مساحت شهرها به شبکه ارتباطی درون شهری بایستی اختصاص داده شوند و چهار حالت در طرح تفضیلی شهر برای معابر در نظر گرفته شده که شامل تعریض، تخریب، اصلاح و احداث می باشد که پروژه امتداد بلوار معلم شامل احداث می شود.

پروژه ای موثر در کاهش ترافیک شهر

اکبر مجاب رئیس راهنمایی و رانندگی لامرد در گفت و گویی به بررسی ابعاد ترافیکی این طرح پرداخت و اجرای پروژه امتداد بلوار معلم تا میدان خلیج فارس را پروژهای موثر درکاهش ترافیک بلوار شهید مطهری عنوان کرد و اظهار داشت: هرچه بتوانیم مسیر جایگزین برای بلوار شهید مطهری پیداکنیم، ترافیک در شهر و به خصوص دراین بلوارکاهش پیدا خواهد کرد.

بلوار معلم 5

این افسر ترافیک ادامه داد: ارتقاء فرهنگ ترافیک با برگزاری کلاسهای ترافیکی وبرنامه های آموزشی در مدارس توسط کارشناسان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه آموزش فرهنگ ترافیک در مدت طولانی کارساز خواهد بود،گفت: علاوه براجرای پروژه امتداد بلوارمعلم نیز اتصال میدان مادر به بیت العباس هم که درطرح تفضیلی آمده است بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش ایلنا، حال با بیان فواید یکی از مسیرهای ارتباطی در شهر لامرد که شورای چهارم آغاز کرده است نیز با اندک اعتبارات شهری نمی توان در احداث و اتمام رساندن اینگونه شبکه های ارتباطی اصلی درون شهری اقدام کرد و انتظار صنایع و مردم را رفع کرد و این مشکل تنها با پیگیری شهردار و شورای شهر حل نخواهد شد و انتظار میرود هر مدیر و خدمتگزاری و همچنین فرماندار محترم با استفاده از تمامی ظرفیت ها از صنایع گرفته تا وزارتخانه برای احداث جاده کمربندی شهر و دیگر پروژه های اولویت دار رایزنی کنند چرا که کمربندی و اینگونه شبکه های ارتباطی به عنوان یکی از نیازهای اصلی مردم و زیرساخت های اصلی صنایع و مهم تر از آن یکی از مولفه های جذب سرمایه گذار در شهر است.

گزارش : مرتضی عبداله زاده

کد خبر : ۳۴۰۱۴۰