خبرگزاری کار ایران

سید ابوالحسن عمرانی خبر داد

آغاز مرحله پیش تولید مجموعه مستند وادی جهاد و اجتهاد در شیراز

سید ابوالحسن عمرانی از آغاز مرحله پیش تولید مجموعه مستند وادی جهاد و اجتهاد در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی افزود: در راستای تبیین جایگاه حوزه‌های علوم دینی شیراز و فارس و معرفی فرزانگان این دیار، مجموعه مستند وادی جهاد و اجتهاد ساخته می‌شود.

سید ابوالحسن عمرانی نویسنده،تهیه کننده و کارگردان این برنامه با اشاره به لزوم تبیین صحیح جایگاه و اهداف حوزه های  علوم دینی در دارالعلم شیراز، اظهار کرد: بررسی تاریخچه ظهور و گسترش حوزه های علمیه در هزاره اول هجری تاکنون، سیر تطور نظام آموزشی حوزه های علمیه و معرفی مشاهیر و چهره های علمی فرهنگی ادبی و هنری منسوب به این حوزه ها ازجمله آیتم های این مجموعه مستند است.

وی با بیان اینکه مرحله پیش تولید این مجموعه به تازگی آغازشده است، گفت: زیبایی شناسی معماری اسلامی در طراحی و ساخت بناهای مدارس علوم دینی شیراز از جمله مباحث مهم این برنامه محسوب میشود.

لازم به ذکر است سید ابوالحسن عمرانی متولد شهرستان لامرد و کارگردان این مجموعه مستند دارای تحصیلات خارج فقه و اصول حوزه و فارغ التحصیل رشته برنامه سازی تلویزیون است.

وی ساخت و تولید مستندهای تلویزیونی متعددی ازجمله سرای آفتاب،حدیث عشق،تاعرش،ثنای آفتاب و همچنین اولین مستند تعزیه ایرانی به زبان انگلیسی و اولین مستند تاریخچه معماری حرم مطهر حضرت شاهچراغ به زبان انگلیسی و...  در شبکه های سراسری و برون مرزی را در کارنامه دارد.

کد خبر : ۳۳۶۷۵۷