خبرگزاری کار ایران

۱۷ آذر

نمایشگاه بزرگ کشوری خورشید روی خاک در لامرد افتتاح می‌شود

نمایشگاه بزرگ کشوری خورشید روی خاک با هدف نمایش رخدادهای مهم از مدینه تا شام در روز سه شنبه(17 آذر) در شهرستان لامرد افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، سیدمجتبی سجادی دبیر نمایشگاه کشوری خورشید روی خاک در لامرد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: شب پانزدهم ماه محرم تصمیم برپایی نمایشگاه توسط جوانان محله چاه نو سفلی گرفته شد که یک نمایشگاهی با عنوان حرکت نمادین امام حسین از مدینه تا شام طراحی شود.

وی با تاکید براینکه این نمایشگاه با کمک‌های مردمی برپا شده است، افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه نیز نشان دادن اتفاقات مهم حرکت امام حسین از مدینه تا شام است.

سجادی اظهار کرد: پنج شهر مهم در نمایشگاه دیده می‌شود ازجمله مدینه و نمادهای مهم آن مثل مسجد النبی، شورای سقیفه ،قبرستان بقی و شهر مکه مثل خانه خدا و صحرای عرفات و گزارشی در مورد کربلا از شهادت امام حسین و اتفاقات کوفه  و صحنه ورود به شام و... طراحی شده است.

وی در پاسخ به اینکه راویان هم در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، اظهار کرد: این نمایشگاه برای برای آشنایی بیشتر جوانان و عموم مردم برپا می شود که سیدجواد موسوی مشاور مذهبی این طرح است و ان شاالله دوستان حوزوی کار روایت گری را در این نمایشگاه انجام خواهند داد.

سجادی با تاکید براینکه نمایشگاه در وسعت  2500 مترمربع ساخته شده است، اضافه کرد: تا به امروز، هزینه‌ای بالغ‌بر 40 میلیون تومان مصالح برای ساخت این نمایشگاه مصرف شده که فقط  5 میلیون تومان تامین شده است.

وی با تاکید براینکه جوانان با یک حرکت جهادی این نمایشگاه را در مدت کوتاه اجرا کرده اند، تصریح کرد:مردم شبانه روزی در حال کار هستند و از بازار برمی‌گردند و کار می‌کنند.

دبیر نمایشگاه کشوری خورشید روی خاک در لامرد گفت: بیشتر وسایل قدیمی که در نمایشگاه وجود دارد از طرف مردم اهدا شده و خانواده‌ها در تامین غذای افرادی که در نمایشگاه کار می‌کنند کمک‌های بسیاری کرده‌اند.

سجادی گفت: بیشتر نسخه‌خوان‌ها در محل نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و به اجرای زنده می‌پردازند.

لازم به ذکر است مراسم افتتاحیه این نمایشگاه کشوری در روز سه شنبه (17 آذر) در ساعت 8 شب واقع در شهرستان لامرد، روستای چاهنو سفلی(جایگاه تعزیه روستای چاهنو سفلی) برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۲۷۲۴۹