خبرگزاری کار ایران

رییس هیئت ورزش همگانی در شیراز:

مسابقات بوکس شطرنج از امروز در شیراز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۳۲۸

۱۹ اسفندماه جاری مجمع انتخاباتی فدراسیون در تهران برگزار می‌شود که امید داریم کسی سکان هدایت این فدراسیون را به دست بگیرد که فردی شایسته باشد.

رییس هیئت ورزش همگانی در شیراز گفت: مسابقات بوکس شطرنج از امروز در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سیروس پاک فطرت، که بعداز ظهر امروز جمعه ۸ اسفند ماه در یک کنفرانس مطبوعاتی در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور شاهد برگزاری نخستین دوره مسابقات قهرمانی بوکس شطرنج کشور در شیراز هستیم.

وی تصریح کرد: بوکس شطرنج، ورزش جدیدی که حدود ۳ سال پیش به ایران آمد و در فارس رسما کار و فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کرده است.

رییس هیئت ورزش همگانی اضافه کرد: با توجه به اینکه بوکس ورزشی جسمی، قهرمانی و پهلوانی است، ورزشی خشن به نظر می‌آید زمانی که در کنار آن ورزشی فکری قرار می‌گیرد بازتاب مثبتی برای ورزشکار و طرفدارن این حرفه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه قوی‌ترین مرد و باهوش‌ترین مرد شعار این ورزش است گفت: در این ورزش توان بالای جسمی در کنار توان بالای ذهنی قرار می‌گیرد.

پاک فطرت با اشاره به اینکه در حال حاضر سرپرستی فدراسیون این رشته بر عهده دکتر دارابی است ادامه داد: ۱۹ اسفندماه جاری مجمع انتخاباتی فدراسیون در تهران برگزار می‌شود که امید داریم کسی سکان هدایت این فدراسیون را به دست بگیرد که فردی شایسته باشد.

در ادامه این نشست رئیس فدراسیون آسیایی بوکس شطرنج نیز بیان کرد: ۳۷ داور و ۴۴ مربی در سطح کشور آموزش این رشته ورزشی را دیده‌اند و با حضور آن‌ها امروز در ۴ وزن مسابقات فینال در شیراز برگزار می‌شود.

فریدون پویا عنوان کرد: سطح رتبه شطرنج در این مسابقات در سطح جهان دو هزار و در ایران یک هزارو ۶۰۰ است.

وی افزود: در سال ۲۰۰۳ مسابقات جهانی این ورزش برگزار شد که روسیه، فرانسه و آلمان نیز شرکت داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز